מותג האיפור שמבוסס על אמני איפור


עם 20 סניפים וחנות מקוונת ייעודית לקהל הישראלי, מותג האיפור והאופנה הבינלאומי MAC מציע חוויית קנייה ייחודית – ושומר על קשרים הדוקים עם תעשיית האופנה והבידור המקומית


פורסם: 15.11.2015 18:00


חברת Cosmetics MAC (Make-up Art Cosmetics) נוסדה בשנת 1984 בעיר טורונטו, קנדה, על ידי פרנק טוסקן, אומן איפור וצלם אופנה, ופרנק אנג‘לו, מעצב שיער, במטרה לתמוך בצרכים המיוחדים של אומני איפור מקצועיים – לנוכח תנאי התאורה והסטודיו התובעניים, שבהם הם עובדים.
14 שנה לאחר הקמתה, בשנת 1998, נמכרה החברה לתאגיד הקוסמטיקה הבינלאומי אסתי לאודר, וכיום היא נמצאת בבעלותו המלאה.
MAC מחזיקה ומתפעלת יותר מ-1,500 נקודות מכירה ב-90 מדינות, והמותג מוביל את תחום הקוסמטיקה המקצועית בעולם.
לישראל הגיע המותג בשנת 2004, עם הקמתה של חנות הקונספט של MAC בקניון רמת אביב. כיום, מפעיל המותג בישראל 21 נקודות מכירה – מהקריות ועד אילת – ובכלל זאת חנות אונליין ייעודית לשוק הישראלי.

חנות של MAC. המותג מגייס לשורותיו רק אמני איפור מומחים
חנות של MAC. המותג מגייס לשורותיו רק אמני איפור מומחים


הסביבה התחרותית
סגמנט הפרימיום בשוק האיפור, שבו פועל המותג, מגלגל בישראל מחזור של 270 מיליון שקל מדי שנה; מוצרי הזרם המרכזי בשוק האיפור המקומי מגלגלים מחזור של 700 מיליון שקל.


האתגר השיווקי
בשוק שברובו הגדול משחק בזירת המחיר, האסטרטגיה של MAC מבוססת על מחירים קבועים לאורך כל השנה. לפיכך, האתגר השיווקי המרכזי של המותג הוא לגרום לצרכנים לבחור בו שוב ושוב, בגלל השירות, החדשנות האיכות והחוויה – ולמרות שהמותג אינו נוקט באסטרטגיית הנחות.



הפתרונות היצירתיים
בבסיס הבטחת המותג של MAC עומדים שלושה אלמנטים מרכזיים: איכות וחדשנות מוצרית, חוויית קנייה ייחודית בנקודות המכירה – המופעלות באופן בלעדי על ידי אומני איפור – וכן המומחיות והשירות המקצועי של המאפרים המועסקים ברשת.
אומני האיפור – חלק מרכזי בחוויית המותג של MAC קשור להתעקשות המותג להעסיק בחנויות MAC אך ורק אומני איפור, שרק הטובים שביניהם זוכה להתקבל לעבודה.
לפיכך, אומני האיפור של MAC הם עמוד תווך מרכזי בהצלחת המותג, ומאפרים שרוצים להתחיל את עבודתם ברשת נדרשים לסדרת ראיונות ומבחנים מקצועיים במשרדי החברה. לאחר השלמת תהליך ההשמה ותחילת עבודתם בחברה, נדרשים המאפרים להכשרה נוספת, העורכת כשנה. מחלקת ההדרכה של החברה אחראית על תהליך ההכשרה, המציע שני מסלולים: מסלול פיתוח וניהול, המאפשר לעובד להתקדם בהנהלת הסניפים או בהנהלת החברה, או מסלול אומנותי, המעמיק את הידע המקצועי בתחום האיפור. במקביל, מקבלים העובדים הכשרות בכל הקשור לשירות לקוחות ומכירות.
חוויית הקנייה – חנויות המותג מסביב לעולם להציע בנויות כך שיציעו חוויית קנייה ייחודית בתחום האיפור והטיפוח. בכל אחת מחנויות המותג מוצבות מספר עמדות איפור ועיצוב החנויות משתנה בהתאם לעונות השנה.
לצד מגוון המוצרים הגדול שמוצע למכירה, והתאמת האיפור האישית, מציעות חנויות המותג תפריט שלם של שירותי איפור, המוצעים בתשלום, כמו למשל שעת איפור אישית, איפורים מיוחדים לאירועים, שיעורי איפור קצרים ללקוחות פרטיים – ושיעורי איפור הניתנים בקבוצה.
הקולקציה – ליין המוצרים הבסיסי של המותג כולל 1,600 פריטים שונים. בנוסף, משיק MAC מדי שנה 50 קולקציות מיוחדות, שמוצריהן נמצאים על המדפים לתקופה של חודשיים-שלושה. בסך הכל, משיק המותג מדי שנה כ-600 מוצרים חדשים.
את ההשראה לקולקציות השונות מקבל המותג משיתופי פעולה עם מותגים ואושיות מעולם הבידור והאופנה. כך למשל, השיק המותג השנה בישראל קולקציה בשיתוף מעצב אופנת הקוטור ג‘מבטיסטה ואלי, שהטמיע את הסגנון הקלאסי שלו ואת הערכתו להעצמה נשית בסדרת שפתונים ממותגת. שיתוף פעולה אחר שהושק השנה היה עם מעצב הכובעים הידוע, פיליפ טרייסי.
יותר מכך, MAC עובד בשיתוף פעולה הדוק עם תעשיית האופנה. המותג אחראי לאיפור בשבועות האופנה המובילים בעולם – ניו יורק, פריז, לונדון, מילאנו ואחרים – וכן ביותר מ-800 תצוגות אופנה בשנה ובהשקות של הקולקציות החדשות של מרבית המעצבים המובילים. באמצעות שיתוף הפעולה הזה מצליחים ב-MAC לתכנן ולייצר את הגוונים והצבעים השונים בקולקציות העתידיות כדי שיתאימו לטרנדים האופנתיים העתידיים.

MAC גם משתף פעולה עם גופים מעולם הבידור, כמו למשל מותג הילדים דיסני. כך למשל הושקה השנה סדרת מוצרים מיוחדת במקביל ליציאת הסרט “סינדרלה“. הסדרה כללה אריזות ממותגות לצד גוונים שונים של שפתונים, שפותחו בהשראת הסרט.



פעילות שיווקית בשוק המקומי
כמו במקומות אחרים בעולם, גם בישראל מתחזק המותג קשרים הדוקים עם תעשיית האופנה המקומית, כאשר הוא מבצע את האיפור של תצוגות האופנה של בוגרי בתי הספר בצלאל ושנקר, כמו גם בתצוגות האופנה של המעצבים המובילים בשוק הישראלי ושל מותגי האופנה.
בנוסף, המותג מספק מוצרי איפור ואומני איפור למספר תוכניות טלוויזיה מרכזיות מדי שנה, כמו למשל התוכנית “אקס פקטור“, וכן להצגות תיאטרון ולמחזות זמר שונים.
MAC עורך מעת לעת פעילויות קד“מ חווייתיות בקניונים, במקביל להשקת קולקציות מרכזיות. במסגרת האירועים צרכנים יכולים ליהנות מהדרכה מקצועית ומהתאמת איפור אישית שמתבצעות בעמדות מיוחדות ש-MAC מקים בקניונים. MAC מפעיל בישראל שני מועדוני לקוחות: מועדון לצרכנים המתקשר לחברים עדכונים ואפשרויות לרכוש מוצרים חדשים לפני כולם, ומועדון ייעודי לאנשי מקצוע ולאומני איפור.


חנות האונליין של MAC
MAC הוא מותג האיפור הבינלאומי הראשון שפתח כבר ב-2014 חנות מקוונת ייעודית עבור השוק הישראלי, שמשלימה את חוויית הקנייה הרב-ערוצית שמספק המותג. חלק מהקולקציות מושקות באופן בלעדי בחנות המקוונת – וחלק מהן מוצע למכירה מקדימה באתר.
כדי לתמוך בפעילות המקוונת, השיק השנה המותג ערוץ YouTube מקומי, המציע סרטוני הדרכה וטיפים בענייני איפור ממיטב המאפרים בעולם.



תרומה לקהילה
במרכז פעילות המותג למען הקהילה עומדת קרן האיידס Viva Glam, ש-MAC הקימה בשנת 1994. הקרן תומכת בסכומי כסף גדולים בארגונים ברחבי העולם, המספקים תמיכה ישירה ועזרה יומיומית לנפגעי איידס – ובמקביל עוזרת במימון של גופי חינוך, המטפלים בנושא המודעות לאיידס, ובארגונים התומכים במלחמה בדעות קדומות ובאפליה של נפגעי HIV.
הכסף שנצבר בקרן מגיע כולו ממודל מבוסס צרכנים: 100% ממחיר הקנייה (בניכוי מע“מ) של קו השפתונים והליפגלוס Viva Glam מועברים לקרן.
בנוסף, החברה פועלת גם לקידום קיימוּת וסדר יום סביבתי, בכך שהיא מעניקה לכל לקוח צללית במתנה תמורת שש אריזות מוצר ריקות, שהוא מחזיר לחנות ושמועברות למיחזור.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 MAC
  • כל העובדות והעובדים בחנויות MAC הם אומני איפור בהכשרתם.
  • רק אחד מכל 10 מאפרים שמתחיל את תהליכי המיון, זוכה בסופו של דבר להתקבל לעבודה ב-MAC.
  • קרן האיידס של MAC היא גורם מרכזי במאבק הגלובלי נגד מחלת האיידס. מאז הקמתה, בשנת 1994, ועד לחודש יוני 2014, גייסה הקרן יותר מ-325 מיליון דולר.
  • הפרזנטורית הנוכחית של קרן האיידס של MAC היא הזמרת מיילי סירוס.
  • MAC מבצעת למעלה מ-800 תצוגות אופנה בשנה ברחבי העולם.

אבני דרך בחייו של MAC
1984 - פרנק טוסקן ופרנק אנג‘לו מייסדים את MAC בטורונטו, קנדה.
1994 - MAC מקים את קרן האיידס שלה.
1996 - MAC נמכר לתאגיד הקוסמטיקה אסתי לאודר.
2004 - המותג נכנס לשוק הישראלי ופותח את החנות הראשונה בקניון רמת אביב.
2014 - MAC משיק חנות מקוונת ייעודית עבור השוק הישראלי.
2015 - מאק פותחת את חנות הדגל בקניון רמת אביב.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים