בגדי הקסטרו החדשים


בשנה החולפת, חיברה קסטרו בין אופנה לאמנות ישראלית באמצעות קולקציית קפסולה של טי-שירטים וסדרת אירועים בשיתוף מוזיאון תל אביב לאמנות


פורסם: 15.11.2015 18:00




סיפורה של רשת קסטרו התחיל בשנות ה-30 של המאה הקודמת, כאשר אנינה, אימו של אהרון קסטרו, מייסד הרשת, עלתה לישראל והקימה סלון שמלות בדירה המשפחתית. 20 שנה מאוחר יותר, בנה אהרון, שנחשף לעולם האופנה מילדות, השתחרר מהצבא ופתח חנות קטנה ברחוב אלנבי בתל אביב, שלימים נהפכה למפעל קטן לייצור הלבשה שנקרא על שם המשפחה: Castro. הבגדים שיוצרו במפעל הקטן שווקו בחנויות האופנה המובילות של אותם הזמנים – “מצקין“, “שניידמן“, ו“איווניר“.
בשנת 1985 פתחה קסטרו את החנות הקמעונאית הראשונה שלה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הצלחת החנות שכנעה את קסטרו כי הקשר הישיר בין המותג לבין הצרכן הסופי הוא הדרך הנכונה לבסס את צמיחת בית האופנה. בעקבות תובנה זו הפסיקה קסטרו להיות ספקית של חנויות אחרות והחלה לשווק את תוצרתה בחנויות, שפתחה בעצמה ושנשאו את שם המותג שלה.
במהלך שנות ה-90 המשיכה קסטרו בהקמת רשת של עשרות חנויות ברחבי המדינה, ועברה לאסטרטגיית צמיחה מהירה, עם דגש על פעילויות שיווק חדשניות וגיוס מעצבים מצטיינים לשורותיה.
כיום, מפעילה הרשת בישראל כ-150 חנויות, כולל חנות דגל בדיזנגוף סנטר, המשתרעת על פני שלוש קומות.
הפריצה הגדולה של קסטרו התרחשה בשנת 1993, עם עלייתו לאוויר של ערוץ 2. פרסומת “המעיל“ המפורסמת של בית האופנה, בכיכובם של יעל אבקסיס וליאור מילר, נהפכה לשיחת היום והפכה את קסטרו למותג מוכר, הממוצב כצעיר, נועז, חדשני ועדכני.
בשנת 1998 יצרה קסטרו תקדים שיווקי נוסף, עם השקתו של שלט החוצות הענק הראשון בישראל – מעל גשר ההלכה בנתיבי איילון.
בשנת 2000, שוב במהלך פורץ דרך, השיקה קסטרו את Castro Men – רשת האופנה הישראלית הראשונה לגברים. הצלחת הרשת הייתה מהירה, וזמן קצר לאחר פתיחת חנות Castro Men הראשונה בקניון איילון נפתחו חנויות רבות של המותג בכל הארץ. בשנת 2003 פתחה קסטרו במרכז תל אביב את חנות הקונספט קסטרו תל אביב, שלוש קומות של אופנה בחוויה אורבאנית המתאימה לקצב החיים של העיר.

בשנת 2013 הושק קו “הילדים של קסטרו“ במציאות של שוק רווי – וכיום, שנתיים בלבד לאחר ההשקה, מיקם את עצמו המותג כאחד המובילים בקטגוריה. המיצוב המוביל את המותג הוא: “אהבה ממבט ראשון“. הקולקציה לילדים נותנת מענה אופנתי מגיל לידה ועד גיל 14 וכוללת פריטים רבים – החל מפריטי לבוש אופנתיים ונוחים לפעוטות, דרך בגדי קז‘ואל ליומיום לילדים, וכלה בלבוש חגיגי לאירועים. את קולקציית הלבוש מלווה קו אקססוריז, הכולל נעליים, חגורות, כובעים ועוד.
הקולקציות של קסטרו כוללות שלושה קווים עיקריים: Red – קו אופנת הקז‘ואל, Black – קו מתוחכם ואלגנטי, ו-Blue – קו הג‘ינס של קסטרו. לצידם של שלושת קווי האופנה העיקריים מציעה קסטרו קולקציות משלימות, הכוללות מגוון פריטי אופנה – החל מנעליים ותיקים, דרך הלבשה תחתונה, משקפיים ותכשיטים, וכלה באופניים ובאביזרים משלימים.

גל גדות. ההימור של קסטרו השתלם בגדול
גל גדות. ההימור של קסטרו השתלם בגדול


הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות, עם כניסתן לארץ של מספר רשתות אופנה בינלאומיות, והאפשרויות הרבות שנפתחו בפני הצרכנים לרכישת בגדים בערוצים המקוונים, הפך שוק האופנה בישראל לתחרותי מאוד.


האתגר השיווקי
האתגר המרכזי של קסטרו הוא להמשיך להוביל את שוק האופנה בישראל באמצעות עיצוב של מוצרי אופנה ולייף-סטייל ברמה גבוהה ושיווקם במחירים הוגנים, תוך מתן פתרונות ממוקדים לצרכן הישראלי.


הפתרונות היצירתיים
שינוי הסביבה התחרותית בעקבות כניסתן לישראל של רשתות האופנה הבינלאומיות הביא את קסטרו לתובנה כי נקודת הבידול והחוזקה המרכזית שלה, שגורמת לצרכנים לבחור בה שוב ושוב, היא היותה מותג, המחובר לצרכן הישראלי ולצרכיו כמו גם להוויה הישראלית ולקריאייטיב ישראלי – עובדה שיוצרת אצל הצרכנים תחושה של בית ושל שייכות.
על כן, הקולקציות של קסטרו אינן מעוצבות בחו“ל על ידי מעצבים שאינם מחוברים פיזית ורגשית אל ההוויה התל אביבית והישראלית, אלא בסטודיו של קסטרו בישראל ועל ידי מעצבי אופנה, גרפיקה וטקסטיל ישראלים – כולם בוגרים מצטיינים של בתי הספר המקומיים לעיצוב.

בשנה החולפת באה אסטרטגיה זו של קסטרו לידי ביטוי בכמה פרויקטים, ובהם פרויקט T-ART בשיתוף מוזיאון תל אביב לאמנות והשקת קולקציית הסתיו של הרשת.
פרויקט T-ART – במהלך קיץ 2015 השיקה קסטרו, בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות, פרויקט ייחודי המפגיש בין אופנה לאמנות ישראלית: קולקציית קפסולה של טי-שרטים בשילוב מגוון יצירות של מיטב האמנים הישראלים, מתוך אוסף האמנות הישראלית של המוזיאון.
חולצת ה-T הקלאסית, שנחשבת כ“קנבס“ של מעצבי האופנה, הופכת בפרויקט למחווה לעולם האמנות הישראלית. הקולקציה כוללת 19 יצירות של בכירי האמנים הישראלים, ובהם מיכל רובנר, אורי גרשט, ג‘ניפר בר לב, דוד טרטקובר, רפי לביא, מנשה קדישמן, נחום גוטמן ודליה אמוץ.
קולקציית T-ART נמכרה בחנויות רשת קסטרו ובאתר המותג, וכן בחנות פופ-אפ שהוקמה במוזיאון תל אביב לאמנות.
בנוסף, במסגרת הפרויקט ערכו קסטרו ומוזיאון תל אביב פעילות משותפת המחברת בין אמנות לאופנה תחת השם “חמישי ב-T“: בכל יום חמישי במהלך חודש אוגוסט, נהנו אלפי ישראלים מכניסה חופשית למוזיאון, כאשר לצד התערוכות נערכו במקום הרצאות, סיורים וסדנאות.
השקת קולקציית הסתיו – קסטרו בחרה להשיק את קולקציית סתיו 2015 באירוע אינטימי, חדשני וחווייתי, שחיבר בין אופנה ישראלית לקולינאריה איכותית, תחת השם Flavors of Fall. אירוע השקת הקולקציה נערך בתוך מבנה אדריכלי ענק דמוי בניין בן שתי קומות, שעל גביו הופיעו הדוגמנים לעיני הקהל – וחשפו את קולקציית הנשים והגברים של קסטרו.
לאחר התצוגה, הוגשו לאורחים מנות שנוצרו בהשראת הקולקציה. כך למשל, קוקטייל בהשראת גווני הקולקציה ״נקטף״ על ידי האורחים מבין ענפי עץ עם ענני קרמל-קינמון מתוק; בהשראת מגמת הפרנזים המובילה בקולקציה, עוצבו מנות פסטה שנתלו על גבי מתקנים מיוחדים על השולחנות – והדפסים מתוך הקולקציה זכו לעיבוד גרפי מוחשי באמצעות תערובות תבלינים.
בסטודיו של קסטרו יצרו השנה פרשנות חדשה ומודרנית לארבע תקופות מכוננות בעולם האופנה של המאה הקודמת: המוד של שנות ה-60, מראה הבוהו-שיק שאפיין את שנות ה-70, אופנת הפאנק והמראה הנשי החזק של שנות ה-80, והגראנג׳ הבועט של שנות ה-90.
פרויקט “אתגר המזוודה“ – קסטרו בחרה לצאת 
בקמפיין פורץ דרך, שבו הציעה לזוגות ישראלים שנחתו בלונדון להחליף את המזוודה שלהם במזוודה של גל גדות – ובתוכה קולקציית סתיו 2015 של המותג. מהלך דיגיטלי זה נהפך לוויראלי וזכה בתוך ימים ספורים למאות אלפי צפיות ולתגובות חיוביות של עשרות אלפי לקוחות.


קסטרו באינטרנט
במשך שנים ארוכות פעלה קסטרו במרחב המקוון ובנתה קהילת אוהדים דיגיטלית. הפעילות במרחב הדיגיטלי מסייעת לקסטרו לחזק את הקשר הישיר שלה עם הצרכנים וליצור דיאלוג עם קהילת אוהבי המותג.
בנוסף למידע שהיא מפרסמת בעמוד הפייסבוק שלה – שחברים בו כבר יותר מ-570 אלף אוהדים – קסטרו מוציאה לאור מגזין דיגיטלי לאופנה, תרבות ולייף סטייל, ומפעילה אפליקציות מובייל, ערוץ יוטיוב וחשבון אינסטגרם פופולאריים, המאפשרים הצצה אל עולמות ההשראה של מעצבי קסטרו ואל המתרחש מאחורי הקלעים של המותג.
כנדבך משלים לפעילות ארוכת השנים במרחב המקוון, ולאחר תהליך פיתוח ארוך והשקעה של מיליוני שקלים, השיקה לפני כשנתיים קסטרו את החנות המקוונת שלה, המאפשרת לצרכנים מכל העולם לרכוש את כל מוצרי המותג היישר מהמחשב, הטאבלט או הסמארטפון.
החנות המקוונת של קסטרו מספקת חוויית משתמש נוחה וקלה, המחברת בין טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב עדכני, ניהול לוגיסטי ושירות לקוחות. החנות מאפשרת לצרכנים להיחשף בכל זמן נתון לכל קולקציות האופנה של קסטרו, תוך שהיא מספקת מידע מקיף על כל פריט ופריט, כמו גם מדריך להתאמת המידה לגוף או המלצות מסטייליסטית הבית של קסטרו להשלמת המראה.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
קסטרו
  • גל גדות, הפרזנטורית של קסטרו בשמונה השנים האחרונות, החלה את דרכה בבית האופנה עוד כשהייתה אלמונית יחסית. כיום, גדות היא הישראלית המצליחה ביותר בהוליווד.
  • בשנת 2010 הכתיר עיתון TheMarker את קסטרו בתור “מותג האופנה של העשור“.
  • בשנת 2012 זכתה קסטרו בתואר “רשת האופנה המועדפת על הישראלים“ (על פי סקר גיאוקרטוגרפיה).
  • קסטרו מנוהלת כיום על ידי אתי רוטר – בתו של אהרון קסטרו ונכדתה של אנינה קסטרו – ועל ידי בעלה גבי רוטר.

אבני דרך בחייו של קסטרו:
1950 - אהרון קסטרו פותח חנות הלבשה ובהמשך את מפעל Castro.
1985 - קסטרו פותחת את החנות הראשונה שלה בתל אביב.
1993 - פרסומת “המעיל“ עם יעל אבקסיס וליאור מילר עולה לאוויר.
2000 - השקת רשת Castro Men.
2003 - השקת קסטרו תל אביב.
2013 - אתר המכירות האינטרנטי עולה לאוויר.
2015 - יוצא לדרך פרויקט T-ART בשיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב לאמנות.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים