המוציא לחם מן האנג'ל


לאור מגמות התזונה הבריאה המתחזקות, השיקה מאפיית אנג‘ל בשנתיים האחרונות מגוון מוצרים מקמח מלא; השנה נוספו לתמהיל המוצרים גם פיתה קלה בקטנה, המכילה רק 78 קלוריות, ולחם פשוט מלא, המיועד לראשונה גם לקהל הילדים


פורסם: 15.11.2015 18:00




סיפורה של משפחת אנג‘ל ואהבתה לתחום הלחם והמאפים החל כבר בראשית המאה ה-20. שלמה אנג‘ל, דור שביעי בארץ ישראל, היה אחד הסוחרים הגדולים והידועים בירושלים של אותם הימים; אנג‘ל היה יבואן בעל שם וקשרים עסקיים בעולם, ובין מוצרי היבוא המבוקשים ביותר שלו היו שקי קמח.
הימים היו ימי מחסור וחוסר ודאות כלכלית ביישוב היהודי בארץ ישראל. כנגד כל הסיכויים, הקימו שני שותפים מאפייה גדולה בירושלים, אך לאחר שנקלעו לחובות זמן קצר לאחר מכן, נאלצו להכריז על פשיטת רגל. שלמה אנג‘ל, שהיה ספק הקמח של המאפייה, אך לא קיבל תשלום עבור הסחורה, רכש מהשניים את המאפייה בתמורה למחיקת חובותיהם. כך, נולד איש הלחם הראשון לבית משפחת אנג‘ל.
שלמה אנג‘ל, איש משפחה צעיר ונמרץ שהיה חדש בעולם האפייה והלחם, השקיע את כל מרצו, כספו ותשוקתו בעסק החדש. הוא הכניס למאפייה מכונות חדישות, הגדיל את כושר הייצור ואת קהל הלקוחות, ותוך שנים מעטות הפך את “לחם אנג‘ל“ לשם דבר בירושלים. עם התרחבות הייצור, עברה המאפייה בירושלים למשכנהּ הנוכחי שבשכונת גבעת שאול, ולאור נפח הפעילות הגדל, גדלו גם ההשקעות והחלה ההתרחבות אל מחוץ לבירה.
בשנת 1995 הוקמה מאפייה נוספת בלוד, ולאורך השנים רכשה מאפיית אנג‘ל מספר מאפיות נוספות: אחדות ת“א, טוב טעם נתיבות, מאפיית אילת, מאפיית אורנים (בבעלות של 50%) ומאפיית לחם חי. בעקבות הרכישות הוכנסו תחת המותג אנג‘ל רוב מוצרי המאפיות שנרכשו.
כיום, בבעלות מאפיית אנג‘ל ארבע מאפיות לחם ומוצריו (בירושלים, בלוד, בנתיבות ובכפר החורש), מפעל עוגות בבית שמש, רשת חנויות לחם ומאפים, המונה 28 חנויות, ורשת של פינות אפייה בסניפי רשתות השיווק.
ב-2014 חצתה אנג‘ל את האוקיינוס והקימה מאפייה בניו ג‘רזי, המשווקת מגוון מאפים ופיתות בטכנולוגיית “אפוי וקפוא“ לשוק המוסדי ולרשתות השיווק בצפון אמריקה.

כיום, כ-88 שנה לאחר הקמת המאפייה, נכדיו של שלמה אנג‘ל, שגדלו וחונכו בין כתלי העסק המשפחתי, ממשיכים את דרכו של הסב. מאפיית אנג‘ל שומרת גם היום על ערכי היסוד המלווים אותה מיום הקמתה: אמינות, איכות, שורשיות, מסורת וחדשנות. ערכים אלו, שעברו במשפחה מדור לדור, הם המתכון שהפך את משפחת אנג‘ל ממשפחת סוחרים, למשפחה המנהלת את המאפייה הגדולה במדינה ומספקת מדי יום לחם ומאפים למיליוני צרכנים.
מגוון המוצרים של מאפיית אנג‘ל כולל לחמים בפיקוח ממשלתי, לחמים מקמח מלא, דגנים ושיפון, לחמים קלים, מגוון רחב של פיתות ולחמניות, מוצרים בטכנולוגיית “חצי אפוי“ (המשווקים לפינות האפייה ברשתות השיווק וללקוחות מוסדיים) ומוצרים אפויים קפואים המיועדים לפינות אפייה, לשוק המוסדי וליצוא. החברה מייצאת את מוצריה הקפואים לרשתות שיווק והסעדה ברחבי אירופה.
מערך ההפצה של החברה פרוס מצפון הארץ עד דרומה וכולל כ-200 קווי חלוקה, היוצאים מדי יום ביומו מחמשת אתרי ההפצה של החברה, ומביאים את מגוון המוצרים הטריים של אנג‘ל לכ-3,500 לקוחות קמעונאיים, לקוחות מוסדיים ורשתות מזון מהיר.
בשנת 2014 עמד מחזור המכירות של מאפיית אנג‘ל על כ-600 מליון שקל.

הלחמים של אנג'ל. עניין של בריאות
הלחמים של אנג'ל. עניין של בריאות


הסביבה התחרותית
מאפיית אנג‘ל היא השחקן הגדול ביותר בקטגוריית הלחם ודברי המאפה בישראל. לצדה פועלים עוד מתחרים גדולים וקטנים שמוצריהם נמכרים בתפוצה ארצית.
ללחמים ודברי המאפה של המותג ישנה גם תחרות עקיפה מצדן של פינות המאפה ברשתות המזון, מאפיות בוטיק וכל יצרן לחם גדול כקטן (מאפיות שכונתיות, בתי לחם וכדומה).


האתגר השיווקי
תחום הלחם והמאפים הוא אחד התחומים הבודדים בשוק המזון, שבהם נדרשת הפצה יומיומית לכל אחת מנקודות המכירה, שבהן פועל המותג. לכן, אחד האתגרים העומדים בפני מאפיית אנג‘ל הוא תיפעול שרשרת ייצור ואספקה יעילה ומקצועית, שתאפשר מדי יום הגעת לחמים ומאפים טריים לאלפי נקודות מכירה ולמיליוני צרכנים.
אתגר נוסף וחשוב העומד בפני מאפיית אנג‘ל, בשנים האחרונות, הוא לספק מענה למגמות הצרכנים בתחומי הבריאות. מגמות התזונה הבריאה ואורח החיים הספורטיבי הרווחות בשנים האחרונות, הביאו את הצרכנים להיות מודעים הרבה יותר לערכים התזונתיים של מוצרי המזון השונים, ובהם גם המזון הבסיסי ביותר – הלחם. בהתאם לכך, מאפיית אנג‘ל שמה לה למטרה לפתח ולהשיק מוצרים חדשים בקטגוריית הלחמים הבריאים, וזאת תוך שמירה על האיכות והטעם.

פיתה קטנה ומטריפה
פיתה קטנה ומטריפה


מענה למגמת הבריאות
על מנת לתת מענה לצרכנים המודעים לבריאות ומוטי תזונה בריאה, הרחיבה מאפיית אנג‘ל בשנים האחרונות בצורה משמעותית את מגוון המוצרים בתחום הלחמים מקמח מלא – וזאת יחד עם הורדת כמויות הנתרן המצויות בלחם.
בשנה שעברה השיקה מאפיית אנג‘ל לחמנייה מקמח מלא עם 99 קלוריות בלבד, במטרה לגוון את התמהיל שהיא מציעה לצרכני הלחמים הקלים. השנה, השיקה המאפייה פיתה קלה בקטנה – פיתה העשויה מ-100% קמח מלא ומכילה רק 78 קלוריות. בדיוק כמו הלחמנייה הקלה, גם הפיתה מיועדת בעיקר לקהל הנשי, שעד היום נמנע מאכילת פיתות בשל כמות הקלוריות הגבוהה שהן מכילות. מוצרים דלי קלוריות שכאלה, מאפשרים לאלו הנמצאים במשטר דיאטטי, שלא לוותר על גיוון בארוחות וליהנות גם מלחמניות ופיתות – שבדרך כלל נמנעו מהם.

ומה עם הילדים? לצד העלייה בצריכה של לחמים מקמחים מלאים – שהם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים יותר – בקרב קהל הצרכנים הבוגר, הקהל הצעיר – קרי ילדים, עדיין נשאר ברובו עם הלחם האחיד. רתיעתם של הילדים נובעת בדרך כלל בשל הגוון הכהה יותר של לחם מקמח מלא, ובשל תוספות הגרעינים בלחמים שכאלו. כדי להתמודד עם האתגר של הגדלת הצריכה וההעדפה של לחם מקמח מלא בקרב ילדים, השיקה השנה מאפיית אנג‘ל את לחם פשוט מלא – לחם מקמח מלא, ללא תוספת גרעינים ודגנים (המכונים בשפה הילדים “קשקושים“). הלחם החדש הינו בעל מרקם חלק, וצורת הפרוסה וצבעה זהים ללחם אליו הם רגילים – או במילים אחרות “לחם מלא שילדים פשוט אוהבים“.
כמו שאר הלחמים המלאים הנאפים באנג‘ל, גם פשוט מלא מיוצר מקמח מלא הנטחן מגרעין החיטה בשלמותו, וכך למעשה שומר על ערכיו התזונתיים של גרעין החיטה המקורי כפי שהוא מצוי בטבע.

בנוסף, מאפיית אנג‘ל היא בעלת מגוון המוצרים הרחב ביותר הנושא את התו החדש של משרד הבריאות – אפשריבריא – הניתן למוצרים העומדים בהמלצת המשרד לתזונה בריאה יותר. התו מוענק ללחם ומוצריו, המכילים לפחות 80% קמח מלא, לא יותר מ-400 מ“ג נתרן ועד 250 קלוריות ל-100 גרם מוצר.
במקביל, פונה החברה לקהל המקצועי (דיאטנים ותזונאים) על מנת להרחיב את מאגר הידע שלהם במגוון הנושאים הרחב הקשורים ללחם – פחמימות, דגנים, גלוטן וכדומה. השנה השיקה אנג‘ל עבור השוק המקצועי פרויקט בשם פרוסות מידע – ספר המאגד בתוכו את כל המחקרים והמידע הרלוונטי בענייני לחם ודגנים, שהתפרסמו בשנים האחרונות. את הספר ערכה ואיגדה רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת למאפייה.

הלחם של אנג'ל – בקרוב בלוס אנג'לס
הלחם של אנג'ל – בקרוב בלוס אנג'לס


כניסה לתחום פינות האפייה
לפני מספר שנים, החלה מאפיית אנג‘ל לתפעל פינות אפייה ברשתות השיווק במטרה לפתח ערוצי מכירה נוספים למוצריה. במסגרת זו, מספקת החברה מוצרים ומתפעלת את פינות האפייה, הממותגות תחת השם “אנג‘ל אפוי בחום“, בסניפי רשת רמי לוי.

פשוט מלא. הכי טעים לילדים
פשוט מלא. הכי טעים לילדים



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
מאפיית אנג‘ל
  • במאפיית אנג‘ל מיוצרים למעלה מ-800 מוצרי מאפה שונים.
  • מדי דקה נמכרים בישראל כ-500 מוצרים של מאפיית אנג‘ל.
  • מאפיית אנג‘ל היא הספקית הבלעדית של הלחמניות ברשת מקדונלד‘ס בישראל.
  • בשנת 2002 נאפתה בתנורי החברה החלה הקלועה הארוכה בעולם (20.7 מטר אורכה).
  • חמשת אתרי הייצור של מאפיית אנג‘ל פעילים 24 שעות ביממה, מצאת השבת ועד לכניסתה.
  • השנה מיתגה אנג‘ל מחדש את קו העוגות והמאפים האישיים שלה תחת השמות הבאים: אנג‘לנו – מארז מוצרים משפחתי, ואנג‘לי – עוגות במארז אישי; במסגרת פיתוח סדרת המאפים החדשה השיקה מאפיית אנג‘ל קו ייצור בטכנולוגיה מהמתקדמות בעולם.

אבני דרך בחייו של מאפיית אנג'ל:
1927 - מאפיית אנג‘ל מוקמת בשכונת בית וגן בירושלים.
1956 - מאפיית אנג‘ל מציגה את הלחם הפרוס והארוז הראשון בישראל.
1984 - הקמת קונדיטוריה במאפייה בירושלים ובעקבותיה הקמת רשת חנויות ארצית.
1995 - הקמת מאפיית אנג‘ל לוד.
2009 - כניסה לתחום פינות האפייה “אנג‘ל אפוי בחום“.
2014 - הקמת המאפייה בניו ג‘רזי, ארה“ב.
2015 - השקת “לחם פשוט מלא“ – הלחם המלא הראשון לילדים.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים