אז עם מי אתם עושים את הגד?


השנה, לצד הרחבת סל המוצרים שלה לשוק הפרטי והמקצועי, התמקדה מחלבות גד בתקשור הזדמנויות הצריכה של גבינות ויוגורטים מתוצרתה


פורסם: 15.11.2015 18:00




הסיפור של מחלבות גד מתחיל בחבל הבלקן של המאה ה-19, עם הקמתה של המחלבה הראשונה של משפחת כהן בטורקיה. המשפחה המשיכה לייצר ולמכור גבינות מתוצרתה גם לאחר שעלתה לארץ ישראל בשנת 1904.
בשנת 1980 פתח עזרא כהן, המנכ“ל והבעלים של מחלבות גד, את המחלבה הראשונה שלו – 100 שנים לאחר שהסבא-רבא שלו שעל שמו הוא קרוי, החל לייצר לראשונה גבינות בטורקיה.
לאחר שנים ארוכות שבהן התמקדה בשוק המקצועי, ב-1996 החלה מחלבות גד לספק מגוון של גבינות פרימיום גם לשוק הפרטי.
בשנת 1999 יצרה מחלבות גד ניראות כחולה ואחידה לכל מוצריה תחת ההבטחה הפרסומית: “מחלבות גד, תמיד מיוחד“.

המיוחדות של גד. שינו את היחס של ישראלים לגבינות איכות
המיוחדות של גד. שינו את היחס של ישראלים לגבינות איכות


הסביבה התחרותית
לאורך שנים, ניתן היה לרכוש בישראל גבינות מיוחדות רק במעדניות. ואולם מאז כניסתה של מחלבות גד לשוק הפרטי ולרשתות השיווק באמצע שנות ה-90, קטגוריית הגבינות המיוחדות נמצאת בעלייה מתמדת, וגד מגדילה את שליטתה בה.
המיתוג הכחול ומראה הפרימיום של האריזות לצד איכות בלתי מתפשרת, ביססו את מעמדה של גד ושמרו על בידול ומובילות המותג בקטגוריית הגבינות המיוחדות.
במרכז האסטרטגיה ניצב “סבא גד“ שהחתימה שלו מופיעה על כל אריזה ומעניקה לה חותמת של איכות ומחויבות.


האתגר השיווקי
האתגר המרכזי של המותג מחלבות גד הוא להמשיך לשמור על מעמדו בקטגוריית הגבינות המיוחדות, באמצעות חיזוק הקשר עם הצרכנים ועם השוק המקצועי.

הגבינות של גד. תמיד מיוחד
הגבינות של גד. תמיד מיוחד


הפתרונות היצירתיים
על מנת לעמוד באתגרים שניצבו בפניה השנה, פעלה מחלבות גד במספר מישורים: חדשנות מוצרית, קמפיין להרחבת השימושים ביוגורטים הבלקניים והמשך פעילות הקד“מ “גד מורנינג“.
חדשנות מוצרית – אחד הערכים המלווים את מחלבות גד מאז הקמתה הוא חוויית הטעם של מוצריה.
על מנת להגדיל את המגוון, השיקה השנה מחלבות גד, לקראת חג השבועות, מהדורה מיוחדת של גבינת קממבר צרפתית 100% חלב צאן, בשילוב פטריות כמהין מיובאות מצרפת.

הכמהין נחשבת לפטרייה היקרה בעולם – הן בשל טעמה המשובח והן בשל הקושי באיתורה בטבע – והיא נחשבת לחומר גלם איכותי וסמל ליוקרה. שילוב המרקם החמאתי והנימוח של גבינת הקממבר בשילוב עם פטריית הכמהין יוצר טעם פיקנטי מעודן.
ההשקה נתמכה בפרסום במגזיני הקולינאריה וביחסי ציבור.

יוגורטים בלקניים – מחלבות גד מציעה שלושה סוגי יוגורטים – עיזים, כבשים ובקר – המוכנים בשיטה המסורתית הנהוגה בארצות הבלקן.
השנה, כדי להרחיב את השימוש של הצרכנים ביוגורטים, השיקה המחלבה קמפיין שימושים, שבמסגרתו הוצגו לצרכנים הצעות הגשה, המשלבות את היוגורטים של המחלבה.
קמפיין הדיגיטל שתמך במהלך כלל שישה סרטונים קצרים המציגים, בין היתר, הכנת יוגורט עם סלק, יוגורט עם קישואים – ואפילו ארטיק יוגורט.
במקביל, יצאה המחלבה בקמפיין הטעמות בנקודות המכירה, שבמסגרתו הוצעו לצרכנים היוגורטים של גד בליווי תוספות כגון גרנולה וחמוציות. המטרה הייתה לחשוף את הקהל לאפשרויות הצריכה השונות של היוגורטים, ולספק לצרכנים רעיונות לגבי דרכים להשתמש ולצרוך יוגורט בבית.
גד מורנינג – בשלוש השנים האחרונות מקיימת מחלבות גד פעילות קד“מ מקורית תחת השם “גד מורנינג“. במסגרת הפעילות, מאתגרת גד שפים במסעדות שונות להכין ארוחות בוקר יצירתיות, המבוססת על מוצרי המחלבה. השנה, הוחלט להתמקד במנה אחת שמזוהה במיוחד עם ישראליוּת: השקשוקה.

בגד ביקשו משפים של 60 מסעדות שונות להכין את האינטרפטציה שלהם למנה, באמצעות שילוב הגבינות של המותג. המהלך, שנמשך חודש ימים, תוקשר בערוצים הדיגיטליים וגם באינסרטים מיוחדים ששולבו בתפריטי המסעדות המשתתפות.

הסבא של גד הוא הפרזנטור של המותג
הסבא של גד הוא הפרזנטור של המותג


קמפיין שבועות
השנה נערך קמפיין השבועות של גד תחת הקונספט “עם מי אתה עושה את הגד?“, המתכתב עם השאלה הישראלית המוכרת: “עם מי אתה עושה את החג?“. זאת, במטרה לתקשר את המשפחתיות והמסורת, המזוהים עם ערכי המחלבה.
השאלה הוצגה בפתיח של סרטוני הפרסומת, ולאחריה ניתנו תשובות שונות כגון: “זה לא שבועות בלי הבולגרית של גד“, או “זה לא שבועות בלי הצפתיות של גד“.

בנוסף לפרסומות הטלוויזיה ולשילוט החוצות, נתמך המהלך גם במשחק נושא פרסים ברשתות החברתיות. במסגרת המשחק, צרכנים פתחו לעצמם שולחן חג וירטואלי, בחרו את המנות שיוגשו עליו – והזמינו את חבריהם להצטרף לשולחן.


המשך החדרת המותג New York
כחלק מהאסטרטגיה להיכנס לעולמות חדשים, נכנסה בשנה שעברה מחלבות גד לקטגוריית הגבינות למריחה – עם דגש על גבינות השמנת וקרם השמנת. כדי לחדור לקטגוריה זו, השיקה החברה, לראשונה בתולדותיה, תת-מותג תחת השם New York.
סדרת המוצרים של New York כוללת גבינת שמנת 30% בארבעה טעמים: טבעי, ירקות קלויים, בזיליקום טרי וזיתים – כשאותם טעמים מוצעים גם בגרסת לייט עם 5% שומן בלבד.

לאחר השקה מוצלחת של גבינות New York בתחילת 2014, עלתה השנה מחלבות גד בקמפיין טלוויזיה, המציג לציבור את הטעמים השונים. במקביל, נערכו גם הטעמות בנקודות המכירה.


פעילות בשוק המקצועי
גם במהלך 2015 המשיכה מחלבות גד לשים דגש על הפעילות בשוק המקצועי, במטרה לפתח מגוון מוצרים העונים על הצרכים הייחודיים של אנשי המקצוע בענף. השנה השיקה המחלבה שני מוצרים חדשים לשוק המקצועי, בדגש על מוצרים איכותיים המותאמים למטבח המודרני:
סלטה – ריקוטה קשה לגירוד, המיוצרת בשיטת הייצור האיטלקית המסורתית; בעלת אחוזי שומן נמוכים יחסית לגבינה קשה. השפים משתמשים בה לגירוד מעל פסטות חריפות, בפיצות ובסלטים טריים.

חמאת גהי (הידועה גם כסאמנה) – חמאה מזוקקת המיוצרת משומן עיזים; מתאימה במיוחד למטבח המקצועי והמוסדי.
במקביל, המחלבה ממשיכה לתמוך בפיצריות המשתמשות ב-100% מוצרלה של גד באמצעות “תו תקן“ מיוחד תחת השם “גד Inside“.
תו התקן מאפשר לפיצריות לתקשר את העובדה שהן משתמשות בגבינת מוצרלה איכותית, תוך שימוש בתדמית ובמיצוב הגבוה של מחלבות גד.

קמפיין חג השבועות: שמים במרכז את העוגד ואת הפשטיגד
קמפיין חג השבועות: שמים במרכז את העוגד ואת הפשטיגד



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
מחלבות גד
  • שמו האמצעי של עזרא כהן, המנכ“ל והבעלים של החברה, הוא גד והוא נולד בחג השבועות.
  • מחלבות גד הייתה הראשונה לייצר ולשווק בישראל גבינת מוצרלה.
  • במחלבות גד בדקו ומצאו, שגודלה האופטימאלי של קוביית הגבינה הבולגרית, המלווה פלח אבטיח, הוא 1x1x1 סנטימטר.
  • כל חודש נמכרים יותר מחצי מיליון בייבי מוצרלה של גד.
  • יוגורט העיזים של גד זכה בפרס החדשנות של “מוצר השנה“ לשנת 2015.

אבני דרך בחייו של מחלבות גד:
המאה ה-19 - מוקמת המחלבה הראשונה של משפחת כהן.
1980 - עזרא כהן מקים את מחלבות גד.
1983 - מחלבות גד מתחילה לייצר מוצרלה.
1996 - בתהליך המיתוג מחדש נקבע צבע המותג כחול-סגול.
2012 - מושק גד Inside – תו תקן לשוק המקצועי.
2013 - גד מחזקת את נוכחות הסבא בתקשורת השיווקית של המותג.
2014 - השקת מהלך החדירה לתחום גבינות השמנת באמצעות תת-המותג New York.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים