אשראי וטוב לי


קבוצת ישראכרט מייצרת עבור לקוחותיה – פרטיים ועסקיים כאחד – חוויה רב ערוצית, 
הן בעולמות התשלומים והן בעולמות השירות, ופועלת על מנת להיות הראשונה המציעה פתרונות מתקדמים לצרכן הישראלי ולבתי העסק


פורסם: 15.11.2015 18:00




השנה היא 1975 ובמדינת ישראל רגילים לשלם רק באחת משתי הדרכים הבאות: צ‘קים או מזומן. בשנה זו מכריז בנק הפועלים על מהפכה ומשיק את מותג כרטיסי האשראי העברי הראשון: ישראכרט, ששמו מורכב למעשה משתי מילים: “ישראל“ ו-“Card“.

בשנים שחלפו מאז, הייתה קבוצת ישראכרט אחראית לשינוי הדרמטי בשוק התשלומים והובילה מהפכות פורצות דרך באמצעות פיתוח והשקה של מגוון מוצרים ושירותי אשראי מתקדמים, המבוססים על טכנולוגיות ומוצעים למחזיקי הכרטיס ולבתי העסק.
ישראכרט מאמינה כי אפשר להיות “דיגיטליים עם נשמה“, וגאה בכך שבעולם של תחרות עזה, טכנולוגיה משתנה, ומציאות שבה “הצרכן הוא המלך“ ומותגים מותקפים לעתים בפייסבוק, החברה נהנית משיעורים גבוהים של שביעות רצון לקוחות.

החברה עוסקת כל העת בפיתוח ערוצים דיגיטליים, לשירות הלקוח הפרטי כמו גם לבתי העסק הסולקים דרכה, הזוכים לאחוזי שימוש גבוהים, שרק הולכים וגדלים.
מטרת העל של הקבוצה היא לייצר עבור לקוחותיה חוויה רב ערוצית, הן בעולמות התשלומים והן בעולמות השירות, ולהיות הראשונה המציעה לצרכן הישראלי ולבתי העסק פתרונות מתקדמים במיוחד.

נוסעים ברכבת ומשלמים בישראכרט
נוסעים ברכבת ומשלמים בישראכרט


האתגרים השיווקיים
גם ב-2015 הציבה לה ישראכרט כמטרה להפוך את כרטיס האשראי שלה לרלוונטי יותר בעולמות התשלומים, שעד היום התבססו רק על מזומן או המחאות. לפיכך, ישראכרט מחפשת ללא הרף, תחומים חדשים, שיהפכו את הזדמנויות השימוש והצריכה בכרטיס האשראי לנוחות יותר ונגישות יותר עבור לקוחותיה.


הפתרונות היצירתיים
הצרכן הישראלי מעמיד לחברות האשראי דרישות גבוהות בכל הקשור ברמת השירות ובפתרונות חדשניים המותאמים לצרכיו. הצרכן העכשווי דורש שחברת האשראי תספק לו פתרונות נוחים, יעילים, נגישים ומהירים, בכל זמן ובכל מקום. דרישות אלה אינן ייחודיות רק לצרכנים פרטיים והן מאפיינות גם לקוחות עסקיים ובתי עסק, הסולקים באמצעות חברות האשראי.

ישראכרט פועלת בשנים האחרונות בכדי להפוך את כרטיס האשראי שלה לאמצעי המאפשר תשלומים במגוון קטגוריות ומשיקה בהתאם מגוון פתרונות מוצריים וטכנולוגיים, שנועדו לענות על צרכי הלקוחות השונים במאה ה-21. כך, למשל, בשנה האחרונה ולאחר שעמדה במטרה שהציבה לעצמה - להיות מובילת שוק כרטיסי האשראי בישראל - השיקה קבוצת ישראכרט מניפת מוצרים, שכל אחד מהם עונה על צורך שונה של הצרכנים, כמו גם של בתי עסק:

הטענת כרטיסי רב-קו של רכבת ישראל – עד השנה יכלו נוסעי רכבת ישראל להטעין כרטיסי רב-קו אך ורק בתחנות הרכבת. השנה, השיקה ישראכרט שירות המאפשר למחזיקי הכרטיסים של כל חברות האשראי, להטעין את כרטיס הרב-קו באמצעות אפליקצייה סלולרית או אתר אינטרנט ייעודי שהוקם לצורך כך על ידי רכבת ישראל וישראכרט, ובכך לחסוך זמן וליהנות מהשירות בכל מקום.
תשלומי ועד בית – ניהול תשלומי ועד הבית בבתי דירות משותפים הוא עניין לא פשוט. השנה, ישראכרט חברה לאפליקציית Neighbor – מערכת מתוחכמת לניהול חכם של בניינים משותפים.

Neighbor. הסוף לוויכוחי השכנים
Neighbor. הסוף לוויכוחי השכנים

האפליקציה החדשה מאפשרת תשלום ועד בית באמצעות כרטיסי אשראי, מעקב שוטף אחר הוצאות הכספים של ועד הבית תוך שקיפות מלאה מול הדיירים, דיווח על תקלות בבניין, הנפקת קבלות אוטומטית – והפקדה ישירות לחשבון הבנק של ועד הבית.
כמו כן, המערכת מאפשרת תקשורת והודעות בין ועד הבית לדיירים באמצעות שאלות וסקרים, והיא אפילו מציעה אפשרות לערוך הצבעות ולקבל החלטות משותפות. בנוסף, המערכת מאפשרת למשתמשים למצוא תשובות לשאלות משפטיות מתוך מאגר מידע גדול. במידה שהתשובה לא בנמצא, מציעה המערכת למשתמשים “להכות את המומחה“ ולקבל תשובה ממשרד עורכי דין, ללא עלות.

תשלום גן – ישראכרט זיהתה את הגננות ואת גני הילדים כזירה, שתשלומים בכרטיסי אשראי יכולים וצריכים להיות רלוונטיים לגביה. לכן, ישראכרט פיתחה עבור גני ילדים פתרון דיגיטלי, שמאפשר לגננות להפוך ל“בית עסק“ ולגבות תשלומים בכרטיסי אשראי בצורה נוחה, מהירה ובטוחה. השירות מאפשר קבלת תשלומים מההורים, ללא התעסקות בגבייה ובצ‘קים חוזרים, כמו גם הפקה אוטומטית של חשבוניות, המייתרת את הצורך בכתיבת חשבוניות.
ביצוע התשלומים לגן באמצעות השירות אינו משפיע על מסגרת האשראי של מחזיקי הכרטיס.

Master Pass. האם זו תהיה PayPal הישראלית?
Master Pass. האם זו תהיה PayPal הישראלית?


השקת MasterPass
שירות התשלומים המקוון החדש, MasterPass מבית MasterCard שהשיקה ישראכרט בישראל, מציע יתרונות הן ללקוחות פרטיים והן לבתי עסק, והוא פותח בעקבות התובנה שיותר ויותר צרכנים עוברים לבצע את הקניות שלהם ברשת האינטרנט, ומחפשים פתרון תשלום נוח ובטוח. באמצעות MasterPass לקוחות כל חברות האשראי נרשמים באופן חד-פעמי באתר, ולאחר מכן יכולים לבצע רכישה קלה ומהירה בכל אתר מכירות שבו הוטמע השירות, על ידי הזנת תעודת זהות וקוד סודי בלבד.
MasterPass מסייע לבתי עסק מקומיים המפעילים חנויות וירטואליות ליהנות מגידול בפעילות, על ידי כניסת צרכנים חדשים לתחום המסחר המקוון, ומוריד חסמים שהיו ללקוחות שעד כה לא קנו באינטרנט מחשש למסירת פרטים, כמו גם מחשש מפני הונאות מקוונות. MasterPass מגביר הן את ביטחון הצרכנים והן את ביטחון בתי העסק בעולמות המסחר המקוון.


פתרונות טכנולוגיים וערוצי שירות דיגיטליים
במטרה לתת מענה ללקוח, ביצעה קבוצת ישראכרט בשנים האחרונות מהלכים רבים לשיפור ושדרוג השירות ללקוחותיה, וזאת באמצעות איתור צרכים לא ממומשים בתחום השירות וחבירה לחברות טכנולוגיה, המספקות מענה לצרכים אלה:
נציג דיגיטלי – ישראכרט השיקה שיתוף פעולה עם חברת Personetics – הנציג הדיגיטלי הראשון בעולם הפיננסי, המאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות באתרי החברה והבנקים, באפליקציה ובסלולר.

מענה קולי ויזואלי – ישראכרט מאפשרת לפשט ו“להאניש“ את מוקד שירות הלקוחות שלה באמצעות הטמעת טכנולוגיה של חברת CallVU. בכל פעם שלקוח מתקשר למוקד השירות של קבוצת ישראכרט, הוא יכול לראות על גבי הסמארטפון את נתב השיחות של החברה בצורה ויזואלית, ברורה ונוחה לשימוש, המאפשרת לו לנווט בקלות, לקבל תשובות ממענה אוטומטי, או להגיע במהירות לנציג השירות הרלוונטי.

מאנישים את חווית השירות
מאנישים את חווית השירות



לסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 קבוצת ישראכרט
  • החברה החלה את דרכה בסניף ברחוב בן יהודה בתל אביב, שבו עבדו כ-20 איש. כיום מועסקים בחברה כ-1,700 עובדים.
  • אפליקציית התשלומים של ישראכרט עלתה לגמר תחרות Global Mobile Awards – תחרות האפליקציות החשובה בעולם – בקטגוריית אפליקציית התשלומים הטובה ביותר.
  • ישראכרט הפכה ליצרנית תוכן מובילה ב-YouTube.
  • השנה חגגה קבוצת ישראכרט 40 שנות פעילות בישראל.

אבני דרך בחייו של קבוצת ישראכרט:
1975 - בנק הפועלים מקים את ישראכרט.
2001 - קבוצת ישראכרט מתחילה להנפיק גם כרטיסי Visa.
2009 - ישראכרט מציע לראשונה בישראל הלוואות ללא צורך בכרטיס אשראי.
2012 - ישראכרט משיק את תוכנית המסלולים ומבצע מיתוג מחדש.
2013 - יובל סמו נבחר לפרזנטור של חברת ישראכרט.
2014 - ישראכרט פורץ את הדרך לעולם האשראי בתחום האירועים, החניונים והמוצרים מיד שנייה.
2015 - ישראכרט משיק את MasterPass – שירות תשלומים מקוון – וכן תשלומי גן דיגיטליים, תשלומי ועד בית באפליקציה ייעודית והטענת כרטיסי רב-קו של רכבת ישראל.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים