תראו מה ששיווק צבע יכול לעשות


בשנה החולפת, טמבור עברה תהליך התחדשות נרחב תחת אסטרטגיה חדשה – “הבית של טמבור – כל הפתרונות תחת קורת גג אחת“ – שכלל מהלך מיתוג מחדש ומיקוד ביתרונות האסטרטגיים של הקבוצה הגדולה בישראל בתחום הפתרונות לעולם הבנייה והגמר


פורסם: 15.11.2015 18:00




חברת טמבור הוקמה בשנת 1936 כמפעל לייצור צבעים. במהלך השנים התרחב המותג למגוון רחב של מוצרים, הנותנים מענה לכל צרכי הבנייה וגמר הבנייה. כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת ניכסה לעצמה החברה את השם הגנרי בתחום חנויות ה“עשה-זאת-בעצמך“ בישראל – הידועות מאז ועד היום כ“טמבוריות“.

כיום, לצד עולם הצבע הממותג תחת טמבור, מספקת החברה לצרכנים גם פתרונות לתחומים סינרגטיים; טמבור הקימה גם את מפעל לוחות הגבס המתקדם ביותר במזרח התיכון ומובילה את קטגוריית מוצרי הבנייה היבשה.
במחצית 2014, נרכשה טמבור על ידי קבוצת קוסטו גרופ הבינלאומית, שהמטה שלה ממוקם בסינגפור. קבוצת קוסטו פעילה בדרום-מזרח אסיה, בצפון אמריקה ובמזרח אירופה, היא בעלת מפעלים יצרניים בתחום הכרייה והמלט – ופועלת בקטגוריות סינרגטיות לטמבור. בעלי קבוצת קוסטו הציבו כמטרה לשמר את המובילות של טמבור – ולהמשיך לפתח את החברה והמותג בישראל ובעולם.


האתגר השיווקי
קטגוריית הצבע וחומרי גמר הבנייה מתאפיינת לעתים קרובות בחוסר בידול בעיני הצרכן. לפיכך, האתגר של טמבור הוא לבדל את המותג ואת מוצריו – וליצור העדפה ברורה כלפיהם בקרב הצרכנים.

טמבור מציע את כל פתרונות הצבע תחת קורת גג אחת
טמבור מציע את כל פתרונות הצבע תחת קורת גג אחת


הפתרונות היצירתיים
טמבור היא החברה היחידה בשוק, שיכולה לספק לצרכן הסופי ולאנשי המקצוע בתחום מעטפת שלמה של פתרונות צבע וגמר בנייה – “מהמסד ועד הטפחות“; מעטפת המוצרים השלמה של טמבור מאפשרת לצרכנים ולאנשי המקצוע להגיע אל התוצאה הרצויה, באופן המדויק ביותר, תוך ביטחון בתוצאה.

על מנת לתקשר את היתרון המבדל הזה – ולהדגיש את חותמת האיכות המתלווה לסל הפתרונות שהיא מציעה – פעלה השנה טמבור במספר ערוצים: מיתוג מחדש תוך דגש על מעטפת המוצרים השלמה, השקה של סדרת סרטוני How-to בדיגיטל, הרחבת סל הפתרונות באמצעות חדשנות מוצרית והעמקת הפעילות מול השוק המקצועי באמצעות יצירת פלטפורמה שיווקית חדשה – טמבור פורום.


מהלך מיתוג מחדש
השנה עבר המותג טמבור תהליך של מיתוג מחדש, גם כחלק מההיערכות להתפתחות גלובאלית, וגם במטרה לחזק את המסר התקשורתי ההוליסטי, לפיו מעטפת המוצרים של טמבור – החל מלוחות הגבס, דרך הטיח ועד הצבע – מאפשרת לצרכן לשדרג את סביבת החיים שלו מבחינה עיצובית, או במילים אחרות “כל הפתרונות תחת קורת גג אחת“.

במטרה ליצור אחידות ברמת המותג על פני מגוון מוצרי החברה, הפכה השנה טמבור את הצבע האדום לדומיננטי יותר בכל אמצעי התקשורת שלה. לוגו החברה מתבסס כעת בעיקרו על הצבע האדום, כשלצדו פיקסלים עם מניפת הצבעים האחרים. בנוסף, כל מכסי המוצרים ואריזות המוצר נצבעו גם הם באדום.

הצבע האדום מזוהה, באופן מסורתי, עם טמבור, בשל צבע אריזת הסופרקריל – המוצר הפופולארי ביותר בקטגוריה.
במסגרת המהלך, כל אריזות החברה – אלפי מוצרים בקטגוריית הצבע, התעשייה, הבנייה והגבס – עוברות התחדשות במטרה לייצר ניראות ברורה ואחידה של מוביל שוק.

בית טמבור. מתמחים בצבע
בית טמבור. מתמחים בצבע


מינוף הפלטפורמה הדיגיטלית
במטרה להנגיש את הצביעה ואת השימוש באפקטים לקהל הפרטי, השיקה טמבור סדרת סרטוני How-to פשוטים וקליטים בהשתתפות מעצב הפנים המוכר דניאל חסון ומומחי טמבור. בסרטונים, הזמינים לצפייה בערוץ המותג ב-YouTube, בפייסבוק ובאתר החברה, מלמדים מומחי טמבור את הצופים כיצד ניתן לחולל שינוי בבית בכמה צעדים פשוטים מאוד וקלים, כיצד לעשות שימוש נכון בגוונים ובאפקטים הייחודיים של טמבור – וכיצד לבחור את העיצוב הנכון המתאים לאופי הבית והדיירים.

בנוסף להסברים הפשוטים, מזמין חסון בסוף כל סרטון את הצופים לפגישת ייעוץ בבית טמבור – ומי שמעוניין בכך מופנה לדף נחיתה שמאפשר לתאם פגישת ייעוץ ללא עלות. בית טמבור, הממוקם מול קניון איילון ברמת גן, הוא מרכז מומחיות לעיצוב בצבע, המציע לצרכנים פרטיים ולאנשי מקצוע שירותי ייעוץ והדרכה. בבית טמבור ניתן לקבל רעיונות חדשים לשדרוג הבית – ובמקום מתקיימות גם סדנאות, כמו למשל סדנת אפקטים או סדנא לחידוש ולצביעת רהיטים.

כמו כן, מציעה החברה את שירות “בית טמבור עד הבית“, המאפשר לצרכנים שעומדים בפני שיפוץ או בנייה חדשה להזמין לביתם את אחד ממעצבי הפנים של טמבור, במחיר סמלי.


חדשנות מוצרית
השנה השיקה טמבור שלושה מוצרים בולטים:
קסטיאל & טמבור – בטמבור חברו לבית העיצוב היוקרתי קסטיאל בפיתוח סדרה של צבעי פרימיום לקירות פנים וחוץ. סדרת הצבעים החדשה ניחנה בכושר כיסוי מעולה, ברחיצות גבוהה, בזמן ייבוש קצר ובעמידות לאורך זמן. הסדרה מגיעה במבחר גדול של גווני מט, משי ומבריק.
סדרת קלאסיקה בהירה – בשנים האחרונות למדו בטמבור כי ישראלים מעדיפים גוונים בהירים וקלאסיים לצד גימורים איכותיים. על מנת לתת מענה לדרישת הצרכנים, השיקה השנה טמבור את סדרת “קלאסיקה בהירה“, סדרת מוצרים המתאפיינת בגוונים “על-זמניים“ ומאפשרת לקהל לשדרג את החלל בביתם בקלות. הסדרה כוללת שלושה אפקטים שונים בגוונים בהירים: אפקט קרוקודיל – המספק טקסטורה מחוספסת; אפקט יוטה פנינה – המספק מראה טקסטיל עם ברק ומזכיר בד יוטה; ואפקט ספארי פנינה – המספק טקסטורה חולית עדינה.

סדרת לוחות גבס מיוחדים – סדרה של לוחות גבס, המספקים לצרכן מערכת רב-תכליתית לקירות פנים וחוץ. בין הפתרונות שמציעה הסדרה ניתן למצוא: לוח אקוסטי המונע מעבר של רעשים; לוח fire defender – חסין בפני אש ומונע את התפשטות האש; ולוח גבס עמיד לקירות חיצוניים.

טמבור פורום. כי מומחיות היא ערך מוסף
טמבור פורום. כי מומחיות היא ערך מוסף


פלטפורמה שיווקית חדשנית B2B
במקביל לעבודה מול הצרכנים הפרטיים, טמבור פועלת כל העת על מנת לחזק את הקשר של המותג גם אל השוק המקצועי (אדריכלים, מעצבים, מפקחים ואחרים). השנה השיקה טמבור שני מהלכים משמעותיים בשוק זה:
טמבור פורום – מתוך אמונה כי המומחיות היא ערך מוסף ומבדל מרכזי בהצעה של המותג טמבור, השיקה השנה החברה פלטפורמת ידע, במטרה להפיץ את המומחיות הרבה שנצברה בטמבור לאנשי מקצוע.

במסגרת המהלך, הקימה טמבור מערך מגוון של סדנאות וימי עיון, הנערכים בבית טמבור ובמפעלי החברה – ופונים לקהל אנשי מקצוע, כגון שיפוצניקים, טייחים, קבלני גבס וצבּעים.
במסגרת הסדנאות נפגשים אנשי המקצוע עם המומחים של טמבור ולומדים מהם על מגוון הפתרונות של החברה. בסיום הסדנה, מקבלים המשתתפים תעודת “מוסמך טמבור“.
אלפי אנשי מקצוע כבר השתתפו בקורסים והפכו לחלק מ“טמבור פורום“. טמבור משתמשת בפלטפורמה הסלולארית ליצירת קשר שוטף עם החברים בפורום.

שירות צבע פרסונלי – לאורך השנים, המותג מנהל מערכת יחסים הדוקה עם קהילת האדריכלים, שנתפסים בטמבור כשותפים אמיתיים ליצירה. השנה, בכנס של פורום העיצוב הישראלי, השיקה טמבור שירות חדש בשם “צבע פרסונלי“; שירות זה מאפשר לכל אדריכל לבקש מטמבור גוון מסוים לפי הצרכים שלו.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 טמבור
  • מלבד “בית טמבור“ – מרכז הייעוץ לעיצוב בצבע הממוקם ברמת גן – טמבור מפעילה גם את “טמבור סטודיו“, הפועל כבר ב-35 מיקומים קמעונאיים ברחבי הארץ, ומציע לצרכנים תצוגה רחבה של דוגמאות צבע ושירותי ייעוץ.
  • טמבור תורמת צבעים וחומרי גמר בנייה לפרויקטים בקהילה; גם מנהלי החברה ועובדיה מגויסים למאמץ ועוזרים בשיפוצים.
  • בכל חודש פוקדים את הפלטפורמות הדיגיטליות של טמבור יותר מ-100 אלף צרכנים (“יוניקים“).
  • סופרקריל סופרמט נבחר על ידי הצרכנים לתואר “מוצר השנה“ בקטגוריית הצבע.
  • טמבור מעמיקה את החדירה שלה לשוק הגלובלי באמצעות הקמת מפעלים בווייטנאם, ברוסיה ובמדינות נוספות באסיה המתפתחת.

אבני דרך בחייו של טמבור:
1936 - משפחת בלומברג מקימה את טמבור.
1985 - הג‘ינגל “תראו מה שצבע יכול לעשות“ מתנגן לראשונה.
2010 - טמבור נכנסת לתחום הגבס והבנייה היבשה.
2012 - טמבור מחזקת את הערוצים הדיגיטליים שלה.
2013 - טמבור משיקה מערך גוונים חדש.
2014 - חברת קוסטו גרופ רוכשת את טמבור.
2015 - מהלך מיתוג מחדש והעמקת הפעילות מול השוק המקצועי.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים