על קצה המסלול


זה התחיל לפני יותר מ-100 שנה עם זוג אופניים ונהפך לענקית השילוח UPS, המציעה פתרונות לכל משלוח, מכל סוג, לכל מקום בעולם. בשנה החולפת השיקה UPS בישראל את מסלול UPS Multi, המאפשר ללקוחות לעבוד מול איש קשר אחד בכל סוגי השירות


פורסם: 15.11.2015 18:00




בשנת 1907, צעיר אמריקאי בן 19 בשם ג‘יימס קייסי לווה 100 דולר והקים בעיר סיאטל שבוושינגטון, חברת בלדרות קטנה. בתוך שנים ספורות, התרחבה החברה לערים נוספות בארה“ב – ובשנת 1937 היא הפכה למה שכיום מוכר כענקית השילוח UPS (United Parcel Service). כיום, פועלת UPS ב-220 יעדים, מפעילה 1,955 טיסות יומיות ומעסיקה 435 אלף עובדים ברחבי העולם.
בשנת 1994 נכנסה החברה לפעילות בשוק הישראלי עם חנות קטנה ושישה עובדים בלבד. כיום, UPS בישראל מטפלת במאות אלפי לקוחות, מפעילה כ-175 רכבי הפצה ומעסיקה כ-850 עובדים.

UPS מציעה בישראל את סל השירותים הלוגיסטיים המקיף ביותר, עם פתרון לכל חולייה בשרשרת האספקה – כולל משלוחים בינלאומיים ופנים-ארציים, שילוח מטענים כבדים באוויר, ביבשה ובים, שירותי לוגיסטיקה ו-TPL, עמילות מכס, משלוחים רפואיים ומבוקרי טמפרטורה ושילוח תערוכות ופרויקטים מיוחדים.
UPS היא חברת השילוח היחידה המפעילה שש טיסות שבועיות לישראל וממנה במטוס מטען רחב גוף – והיא החברה היחידה המספקת את כל פתרונות השילוח והלוגיסטיקה תחת קורת גג אחת.

מטה החברה בישראל – בית UPS – ממוקם על קצה מסלול ההמראה בנמל התעופה בן-גוריון, בצמידות למרכז המיון. מיקומו של מרכז המיון על קצה מסלול ההמראה מהווה יתרון עבור לקוחות UPS וחוסך זמן יקר. כמו כן, מפעילה החברה מרכז לוגיסטי גדול נוסף בשוהם.
כחברה הממוקדת במתן שירות ללקוח, UPS מייחסת חשיבות עליונה ליצירת שותפות ארוכת טווח, הן בקרב לקוחות החברה והן בקרב עובדיה.

 UPS. מאות יעדים בכל העולם
UPS. מאות יעדים בכל העולם


הסביבה התחרותית
שוק השילוח מורכב משני סגמנטים מרכזיים:
1. חברות בלדרות ((Courier, עם פתרונות למשלוחי אקספרס של חבילות ומעטפות מדלת לדלת בזמן מוגדר.
2. חברות שילוח, המטפלות במטענים מכל הסוגים – בעיקר במשקל גדול – ממדינה למדינה (באוויר, ביבשה ובים) ובלוח זמנים אטי יותר.
UPS מעניקה פתרונות בכל סגמנט – החל ממשלוחי מעטפה ועד שילוח מכוניות מרוצים – בים, באוויר וביבשה.


קידום הספורט המוטורי בישראל
בשנים האחרונות UPS משתפת פעולה עם אירועי ספורט מוטוריים גדולים, הדורשים מערך לוגיסטי מורכב.
בשנים 2013 ו-2014 נבחרה UPS כחברת השילוח שטיפלה בהבאה לישראל של מכוניות המירוץ למופעי פורמולה ירושלים. במסגרת הפרויקט, טיפלה החברה בהובלת עשרות כלי רכב בשווי כולל של עשרות מיליוני דולרים.
השנה מטפלת החברה בקבוצת UPS, שיצאה להתחרות במירוץ אופנועי השטח RedBull Romaniacs – מירוץ ספורט אקסטרים מסוג “הארד-אנדורו“. במסגרת פעילות השילוח של UPS, הובילה החברה – בים וביבשה – את כל האופנועים מישראל להרי הקרפטים ברומניה, ובחזרה.

כל משלוח, בכל גודל, לכל מקום בעולם
כל משלוח, בכל גודל, לכל מקום בעולם


השקת מסלול Multi
לעתים קרובות, חברות מסחריות וארגונים, העובדים מול חברות שילוח ולוגיסטיקה, נדרשים לתיאום מול גורמים שונים בחברות שונות, כמו עמילי מכס, מסווגים, אנשי כספים או אנשי שילוח.
בשנה החולפת השיקה UPS מסלול חדשני בשם UPS Multi, המאפשר לחברות ולארגונים לעבוד מול איש קשר מרכזי אחד, המלווה אותם ומתאים עבורם את הפתרונות השונים – החל משלב בחירת השירות המתאים, דרך הצעות המחיר ועד לטיפול במשלוחים ובחשבוניות. השירות מאפשר ללקוחות שיש להם מגוון רב של משלוחים, ליהנות מאיש קשר אחד, החוסך עבורם זמן יקר.


מסחר אלקטרוני
אחד מתחומי השילוח הצומחים במהרה בשנים 
האחרונות הוא תחום הצרכנות ברשת. במטרה לענות על דרישות הצרכנים בתחום זה, פועלת UPS להשקת מגוון פתרונות.
מחקר גלובלי של UPS מראה כי צרכנים הרוכשים מוצרים באינטרנט, רגישים במיוחד לאופן קבלת המשלוח ומעדיפים לקבלו בזמן ובמקום הנוח להם. על מנת לספק מענה לצורך זה, UPS מאפשרת ללקוחותיה לאסוף את החבילות באזור מגוריהם בהתאם להעדפות שלהם, וכך – במקום להמתין לשליח, מגיעה החבילה לחנות קרובה המועדפת על הצרכן, והוא אוסף אותה בזמן הנוח לו.

UPS מקדמת את הספורט המוטורי בישראל
UPS מקדמת את הספורט המוטורי בישראל


שירותים לוגיסטיים
UPS מספקת שירותים לוגיסטיים ומאפשרת ללקוחותיה להתמקד במכירות, בעוד החברה מטפלת ביבוא המוצר, בשחרורו מהמכס, באחסנתו, בשליפתו ובאספקתו לבית לקוח הקצה.
במסגרת שירותים אלו, מתפעלת UPS שני מחסנים לוגיסטיים רחבי ידיים – וכן מעבדת תיקונים, המאפשרת להעניק ללקוחות שירות משלים של איסוף מכשירים תקולים, תיקונם ומסירתם ללקוח; כל זאת מבלי להטריח את החברה המשווקת.


שמירה על איכות הסביבה
כחברה המטפלת במיליוני משלוחים מדי יום, UPS שמה לה למטרה לשמור על איכות הסביבה. בהתאם לכך, הציבה לעצמה החברה יעד חדש להפחתת הפחמן הדו-חמצני הנפלט מציי הרכב והמטוסים שלה – בשיעור של 20% עד לשנת 2020.
UPS גם ממנפת את היכולות הטכנולוגיות שלה לצורך הפחתת מרחקי הנסיעה והטיסות. הצי הירוק של UPS מורכב מ-3,500 כלי רכב, העושים שימוש באנרגיה חלופית, כגון CNG (גז טבעי דחוס), כלי רכב חשמליים היברידיים וכלי רכב המונעים בטכנולוגיית LPG.


פעילות למען הקהילה
UPS מעניקה סיוע כלכלי לאלפי ארגונים ועמותות ברחבי העולם – ומסייעת לקהילות להתמודד עם אסונות טבע ועם אתגרים אחרים. החברה תורמת בממוצע 100 מיליון דולר בשנה, ועובדיה תורמים יחד בממוצע 2 מיליון שעות התנדבות.
גם בישראל נרתמים החברה והעובדים למען עמותות שונות, מעניקים מתנות במסגרת תרומה לקהילה – ופועלים למען ילדים ונוער בסיכון.


UPS Academy
כבר בשנת 2009 זיהתה UPS בישראל צורך בקרב לקוחותיה להעשרת הידע המקצועי והשיקה תוכנית לימודי העשרה עבור עובדים ולקוחות בתחומי יבוא ויצוא, מכס ומסים, סחר בינלאומי ואריזה נכונה. התוכנית שמה דגש על פיתוח כישורים והבנה מעמיקה ברמה העסקית והמקצועית – ומאז השקתה השתתפו בה מאות לקוחות ועובדים.
השנה, במטרה לתת מענה ליבואנים המתקשים לנווט בנבכי הביורוקרטיה, השיקה UPS סדרת קורסים מקצועיים חדשה בענייני יבוא. הקורסים מכסים נושאים, כגון מכון התקנים, חוקיות היבוא וענייני מכס. מאות יבואנים לוקחים חלק בימי העיון ומגלים דרכים חדשות לייעול תהליכים וחיסכון במשאבים.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 UPS
  • בכל יום מטפלת UPS בכ-18 מיליון חבילות, המגיעות ליעדן באמצעות צי של כ-100 אלף רכבי הפצה.
  • ניתן לזהות בקלות את רכבי UPS ושליחיה לפי הצבע החום, שנהפך לסמל המסחרי של החברה.
  • ל-UPS צי המטוסים התשיעי בגודלו בעולם, המגיע ל-728 שדות תעופה בינלאומיים.
  • החברה מעסיקה 435 אלף עובדים, 354 אלף מתוכם בארה“ב.
  • סך ההכנסות של UPS ב-2014 – 58.2 מיליארד דולר.

אבני דרך בחייו של UPS:
1907 - ג‘יימס קייסי מקים בסיאטל חברת בלדרות קטנה, שלימים תהפוך ל-UPS.
1913 - החברה רוכשת את רכב ההפצה הראשון שלה.
1937 - החברה ממותגת תחת השם UPS.
1953 - השקת שירות ה-Express והמשלוח האווירי הראשון בהיסטוריה.
1994 - UPS נכנסת לפעילות בישראל.
2010 - UPS בישראל מקבלת לידיה את חטיבת השילוח של UPS והופכת לחברה הראשונה בישראל, המציעה את כל פתרונות השילוח תחת קורת גג אחת.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים