הקוראים בקפה


כרשת בתי הקפה והמסעדות הגדולה בישראל, קפה-קפה ממשיכה להעשיר את החוויה הקולינארית שהיא מציעה למבקרים, מתוך הקשבה לטעמם, בנייה של תפריטים חדשים ופעילות ענפה בערוצים הדיגיטליים


פורסם: 15.11.2015 18:00




רשת בתי הקפה Café Café הוקמה בשנת 2001 על ידי איש העסקים רונן נמני ובת זוגו מיקי טיל. הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב, וכיום – 14 שנים מאוחר יותר – מונה הרשת יותר מ-152 סניפים ברחבי המדינה, המופעלים באמצעות זכיינים.
קבוצת קפה-קפה, בניהולו של מנכ“ל הקבוצה נעם צימרמן, היא רשת בתי הקפה הגדולה ביותר בישראל; ככזו, הרשת שמה לעצמה למטרה להוביל את ענף בתי הקפה ולהיות הבחירה המועדפת לבילוי מסוג זה, תוך שמירה על סטנדרטים של מצוינות באיכות המזון ובשירות.

בשנת 2012 עידכנה הרשת את אסטרטגיית המותג ואת השפה התקשורתית שלה תחת הקונספט Better Together המתייחס לבית הקפה כמקום המחבר בין אנשים – ובה בעת מקום המחובר לסביבה ולקהילה. המיתוג מחדש נועד להמשיך ולחזק את מעמדה של הרשת כמקום שהוא מעבר לפתרון פונקציונאלי לשתיית קפה ולאוכל – אלא גם מקור לבילוי ולהנאה. המשמעות מאחורי המיתוג שנבחר – Better Together – היא שכל דבר שעושים, טוב יותר לעשות ביחד – וסניפי הרשת מעניקים את הסביבה האידיאלית ליצור ביחד ובהנאה.
רשת קפה-קפה היא חלק מקבוצת קפה-קפה, הכוללת גם את הרשתות לחם ארז, Ruben, Fresh Kitchen, לחם בשר ולבורטוריו די פסטה.

Mood. אז מה מתחשק לכם לאכול?
Mood. אז מה מתחשק לכם לאכול?


הסביבה התחרותית
ענף בתי הקפה והמסעדות בישראל היה עד בשנים האחרונות לצמיחה מהירה ומתמשכת. בישראל פועלות כמה רשתות בתי קפה בפריסה ארצית, לצד מאות בתי קפה עצמאיים. מתחרות נוספות בענף הן המאפיות והקונדיטוריות, המציעות גם הן קפה לצד מאפי בצק, כריכים ועוגות.


האתגרים השיווקיים
קפה-קפה היא הרשת הגדולה בקטגוריית בתי הקפה והמסעדות בישראל. לפיכך, האתגר המרכזי של הרשת הוא לשמור על מעמד המובילות שלה, תוך תמיכה רוחבית בחוזקו של המותג ובמעמדו בסניפים השונים ושדרוג החוויה המוצעת לצרכנים.
בנוסף, הרשת נדרשה לשמור על סטנדרטים גבוהים ואחידים בכל הסניפים, על מנת ליצור תחושה של זהות אחידה – ולגרום לצרכנים להיכנס לסניפים שלה גם כשהם נמצאים מחוץ לגבולות הסביבה השכונתית המקומית, שם נמצא בית הקפה “שלהם“.
אתגר נוסף של הרשת הוא לחזק את התדמית הקולינארית שלה בעיני הצרכנים, ולשמור על מטבח מגוון ועדכני.

Café Café מתאימה את התפריט לטעמם של הצרכנים
Café Café מתאימה את התפריט לטעמם של הצרכנים


הפתרונות היצירתיים 
בסניפי הרשת ובדיגיטל
על מנת לתמוך באסטרטגיה השיווקית שלה ולתת מענה לסביבה התחרותית המשתנה, השיקה השנה רשת קפה-קפה כמה מהלכים, ובהם תפריט לחודשי הקיץ, תפריט מיוחד המותאם לטעמם של הלקוחות, קינוחי פרווה לשומרי כשרות ולטבעונים ומשחק דיגיטלי בלעדי המחבר בין לקוחות הרשת.
תפריט “מנות השפים“ – כחלק מהאסטרטגיה שנועדה לחזק את ההיצע הקולינארי בסניפים, יצאה השנה רשת קפה-קפה עם תפריט לחודשי הקיץ תחת השם “מנות השפים“. על הכנת התפריט היו אמונים יותר מעשרה שפים ומנהלי מטבח מסניפי הרשת השונים.

במקביל, במסגרת הקונספט של Better Together והפעילות של קפה-קפה במובייל וברשתות החברתיות – ערכה הרשת תחרות בעמוד הפייסבוק שלה, שבמסגרתה הוזמנו הלקוחות להציע מנות משלהם שישולבו בתפריט מנות השפים של הרשת.
מבין המתכונים שהתקבלו, נבחרה המנה הזוכה - סלט סלק מרענן – שזכה להיכנס לתפריט “מנות השפים“, שהוצע לסועדים בסניפים במהלך חודשי הקיץ.
התפריט החדש – קפה-קפה לקחה על עצמה להבין טוב יותר את הרגלי הצריכה ואת טעמם של הלקוחות ברחבי המדינה. בעזרת נתונים שנאספו ברשת, בנה שף הקבוצה, ניר מזרחי, תפריט חדש.
בין המנות בתפריט החדש ניתן למצוא: פילה בס בקראסט של עשבי תיבול ופירורי פאנקו יפני, תבשיל ראגו בקר וירקות שורש, שקשוקה גלילית, שווארמה טבעונית ועוד.

במסגרת התפריט החדש הלקוחות אינם מחויבים בתוספת תשלום עבור חלב סויה, אורז ושקדים או עבור לחמנייה ללא גלוטן.
משחק הגמד והענק – רשת קפה-קפה השיקה בשנה החולפת מהלך דיגיטלי חדשני בזירת בתי הקפה והמסעדות: משחק הגמד והענק ארצי בין לקוחות הרשת באמצעות אפליקציית web ייעודית, שפותחה לשם כך. נקודת המוצא של הפעילות היא המוטו של הרשת Better Together. במסגרת המשחק, הלקוח יכול להפתיע את מי שהוא אוהב, כאשר ה“גמדים“ שולחים ל“ענקים“ מנה במתנה מתוך תפריט בן שבע מנות בליווי ברכה אישית – וכל זאת דרך הסמארטפון.
קינוחי פרווה – מתוך הבנה שיש לרשת מגוון לקוחות, שחלקם שומרי כשרות וחלקם טבעונים, נוספה בשנה החולפת אופציה של קינוחי פרווה – כל זאת מבלי להתפשר על הטעם ועל חומרי גלם איכותיים.

הרשת שמה את הקולינריה במרכז
הרשת שמה את הקולינריה במרכז


מועדון החברים הקולינארי MOOD
קבוצת קפה-קפה מפעילה מועדון חברים קולינארי, המונה יותר מ-150 אלף חברים, תחת השם MOOD. המועדון מאגד את מותגי הקבוצה – קפה-קפה, 
לחם ארז, Ruben, Fresh Kitchen, לחם בשר ולבורטוריו די פסטה.
שמו של המועדון, MOOD (באנגלית: מצב רוח), נגזר מההבנה שכל אחת מהרשתות של הקבוצה נוגעת בתחום קולינארי אחר – ויחד הן מספקות פתרון רחב ומגוון, הנותן מענה לכל מצב רוח.

מועדון MOOD מספק לחבריו הנחות רוחביות בכל מותגי הקבוצה, לצד הטבות והפתעות משתנות על בסיס חודשי. באמצעות אפליקציית MOOD, לקוחות המועדון יכולים ליהנות מהטבות באמצעות הסמארטפון, לנווט אל הסניפים, לבצע הזמנות טלפוניות ולהזמין מקומות, לעקוב און-ליין אחר ההטבות שלהם ולשלם באמצעות הסלולר, כל זאת ללא צורך בארנק.


חסות למכבי תל אביב
כחלק מהפעילות לחיזוק המותג קפה-קפה חתמה הרשת על הסכם חסות עם מועדון הכדורסל מכבי תל-אביב. במסגרת החסות, מתנוסס לוגו החברה על גב גופיות המשחק של שחקני מכבי תל-אביב.
בנוסף, קפה-קפה ומכבי עורכות פעילויות משותפות לתמיכה בקהילה. כך למשל, נסעו שחקני מכבי לצד השפים של קפה-קפה לכפר הנוער רמת הדסה סאלד בקרית טבעון, והשתתפו בסדנה קולינארית שהעביר שף הקבוצה ניר מזרחי והסו שפים, וכן בליווי דיאטניות שעובדות עם הקבוצה.


תרומה לקהילה
רשת קפה-קפה פועלת בשיתוף עם עמותת חיים למען ילדים 
במחלקות האונקולוגיות של בתי החולים שניידר, רמב“ם ואיכילוב. במסגרת פעילות זו, מנכ“ל הקבוצה, אנשי מטה, שף הקבוצה וסו-שפים מגיעים אל הילדים במחלקות כמה פעמים בשנה ומעבירים להם סדנת אפייה מתוקה.
בנוסף, רשת קפה-קפה תרמה בשנה החולפת סכום נכבד לעמותת “רחשי לב“, הפועלת למען ילדים חולי סרטן ומאפשרת להם לממן תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות. המהלך כלל קמפיין אוטובוסים ארצי והצליח לגייס תרומות רבות.

קפה קפה. אבל לא רק קפה
קפה קפה. אבל לא רק קפה



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 קפה קפה
  • נעם צימרמן, מנכ“ל קבוצת קפה-קפה, התחיל את דרכו כזכיין ברשת לפני כשמונה שנים.
  • קפה-קפה היא חלק מקבוצה, שבבעלותה המותגים קפה-קפה, לחם ארז, Ruben, Fresh Kitchen, לחם בשר ולבורטוריו די פסטה.
  • ניר מזרחי, שף קבוצת קפה-קפה, התחיל את דרכו כטבח באחד מסניפי הרשת.
  • מרבית הקינוחים של קפה-קפה פותחו באופן בלעדי לרשת – וניתן למצוא אותם בסניפי קפה-קפה בלבד.

אבני דרך בחייו של קפה קפה:
2001 - הסניף הראשון של הרשת נפתח בכיכר מסריק בתל אביב.
2005 - קפה-קפה פותחת את הסניף הראשון מחוץ לגבולות ישראל – בסופיה, בולגריה.
2012 - הרשת משיקה את פורמט האקספרס Café Café Go; הרשת משיקה מהלך מיתוג מחדש תחת הקונספט Better Together.
2014 - השקת מועדון החברים הקולינארי MOOD, המאגד את מותגי הקבוצה.
2015 - השקת תפריט חדש; השקת פעילות קולינארית חדשה במסגרת מהלך המיצוב Better Together: פרוייקט “מנות השף“.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים