רוצה להיות חבר של קבע


גם בעולם הצפוף של מועדוני הלקוחות, “חֶבֶר“ שומר על מיצובו בתור מועדון הצרכנות המוביל בישראל. בשלוש השנים האחרונות, השיק “חֶבֶר“ מהלך אסטרטגי שמטרתו לבדל עצמו מהמתחרים – ולהדק את הקשר בינו לבין עמיתיו


פורסם: 15.11.2015 18:00




ההתחלה של “חֶבֶר“ הייתה לגמרי במקרה: השנה 
היא 1963 – ובצה“ל מקימים עמותה, במטרה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע. ב-1988 הטבות אלה התרחבו גם אל תרבות הפנאי, וב-1993 נוסדה לראשונה החברה הבת: “מועדון חֶבֶר צרכנות“ (הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון). כך הפך “חֶבֶר“ בהדרגה לאחד ממועדוני הלקוחות הראשונים – והמצליחים – שקמו בישראל.
החזון שמנחה את “חֶבֶר“ בפעילותו לאורך השנים הוא מחויבות בלתי מתפשרת להעניק את הטוב ביותר ללקוחותיו, תוך יכולת להמציא את עצמו בכל פעם מחדש, בהתאם לרוח התקופה.

במרוצת השנים קמים בישראל, בזה אחר זה, עוד ועוד מועדוני צרכנות ולקוחות, שבחלקם חברים גם עמיתי “חֶבֶר“. לאור התחרות החדשה, ב“חֶבֶר“ הבינו כי יש צורך להעניק יותר ולמקסם את הערך לצרכנים – בין אם באופן קבוצתי, ובין אם באופן פרסונלי. כך החל, לפני כשלוש שנים, תהליך מיתוג מחדש והוספת תחומי פעילות חדשים. במקביל, המשיכו להתמקד ב“חֶבֶר“ בהטבות משמעותיות לאורך זמן, במגוון רחב עוד יותר, המקיף את מרבית תחומי החיים.
הערך המוסף של “חֶבֶר“, לעומת מועדוני צרכנות אחרים, הוא ביכולתו של המועדון להעניק לעמיתיו גישה לתחומי עניין ופעילות מגוונים – פיננסים וביטוחים, אורח חיים בריא (“פלוס לחיים“), פעילויות תרבות הפנאי, “חֶבֶר ידע“, צרכנות, יריד “חֶבֶר“, נדל“ן, רכב, תיירות ועוד.

מועדון חבר. בשביל זה יש חברים
מועדון חבר. בשביל זה יש חברים


האתגר השיווקי
פריחתם של מועדוני הצרכנות וכניסתם לשוק של מועדוני הלקוחות, הפכה את השוק בשנים האחרונות לתחרותי מאוד.
אם בעבר מועדון “חֶבֶר“ היה הבחירה היחידה של משפחות מערכת הביטחון, ולכן נהנה מנאמנות ומהיעדר תחרות, בשנת 2012 כמחצית מעמיתי חֶבֶר היו חברים במועדון צרכנות נוסף.

מועדון “חֶבֶר“, מעצם הגדרתו, אינו יכול להרחיב את בסיס הלקוחות שלו מעבר לעובדי מערכת הביטחון וגימלאיה.
כתוצאה מהשינויים בשוק ומהאילוצים המבניים של “חֶבֶר“, ניצבו בפני המועדון שני אתגרים מרכזיים:
1. הרחבת השימוש במוצרים ובשירותים של המועדון.
2. שיפור נכסיות המותג “חֶבֶר" ושיפור תפיסת המותג בקרב העמיתים.


הפתרונות היצירתיים
בעידן שבו התחרות רבה, ברור כי הצרכן יבחר לממש את ההטבות הכדאיות ביותר מתוך היצע המבצעים הגדול המוצע בפניו בכל רגע נתון. לפיכך, התובנה של “חֶבֶר“ הייתה, כי כדי להצליח בטווח הרחוק, עליהם לייצר ערך משמעותי, בידול מובהק יותר וקשר הדוק עוד יותר עם העמיתים, שכן נאמנות לא תושג רק באמצעות הטבות משמעותיות.

כדי להתמודד עם אתגרים אלה, השתמשו ב“חֶבֶר“ במערכות מידע מתקדמות וביצעו ניתוחי נתונים בכלי BI (Business intelligence) במטרה לדייק את מודל הפעילות שלהם – ולהציע לעמיתים שירותים ומוצרים המתאימים להם באופן קבוצתי ואישי.
בכך, נהפך “חֶבֶר“ ממועדון צרכנות קלאסי למועדון העוטף את עמיתיו 360 מעלות, לאורך כל מעגלי החיים וברוב תחומי החיים.
האסטרטגיה החדשה לוותה גם במיתוג מחדש, שהושק ב-2012. מהלך זה כלל ריענון של השפה הגרפית והדגשת עולמות התוכן השונים, בארבע קטגוריות: פיננסים וביטוחים, צרכנות, תרבות הפנאי ושירות וקשרי עמיתים. כל קטגוריה זוהתה בצבע אחר: כחול, ירוק, סגול וכתום.
מהלך המיתוג נתמך בהשקת אתר, המותאם לגלישה בטלפון נייד, ומרכז באופן ידידותי למשתמש את מגוון ההטבות, הפעולות והשירותים של “חֶבֶר“.

אסטרטגיית ``זה הכל בשבילך`` מכתיבה את הפעילות
אסטרטגיית "זה הכל בשבילך" מכתיבה את הפעילות


תרבות האוכל
בשנת 2012, כבשו תוכניות הבישול את מסך הטלוויזיה, ונראה היה כי הטרנד הקולינארי מגיע לכל בית בישראל. כדי לתת מענה לדרישות העמיתים בתחום זה, פיתחו בחֶבֶר מערך של הרצאות וסדנאות בתחומי הבישול והמזון – החל באפייה וקונדיטוריה, דרך סדנאות להכנת בשר ודגים ועד סדנאות לבישול בריא ולבניית תפריט ביתי.
כצעד תומך, השיק המועדון את “חֶבֶר טעמים“.


צרכנות פיננסית
בישראל, כמו במדינות אחרות בעולם, יוקר המחיה והצרכנות נהפכו לשיחת היום בשנים האחרונות – ונוצר צמא לידע מקצועי ומקיף בתחום. כדי לתת לכך מענה, “חֶבֶר“ השיק, בין השאר, תוכנית ייחודית לעמיתיו: “ממינוס לפלוס“, המעניקה ליווי אישי של יועץ כלכלי-משפחתי צמוד – במטרה להוביל את המשפחות אל שליטה בחיים הכלכליים שלהם.
כמו כן, לרשות העמיתים מגוון רחב של מוצרים ושירותים פיננסיים, כגון מוקד ביטוחים מיוחד, “שבוע פיננסי“ (סדרת אירועים המתמקדת כל פעם בנושא אחר: משכנתא, ניהול כלכלי, פנסיה ועוד), מגזין פיננסים וגם דרך מקורית לחיסכון בכרטיס אשראי – ממירים את כל ההנחות בכרטיס לחיסכון גמיש.

ההטבות של חבר. לא רק הנחות
ההטבות של חבר. לא רק הנחות


“פלוס לחיים“
נושא הבריאות והקשר בין רוח לחומר הוא תחום שמתפתח בעולם בקצב גובר, ונוגע בשורה של תחומים – מספורט ועד בריאות. כמענה למגמה זו, השיק “חֶבֶר“ ב-2013 את מירוץ “חֶבֶר“, שנהפך מאז למסורת בקרב העמיתים ובני משפחותיהם.
גולת הכותרת במירוץ הקרוב היא שעמיתי המועדון יוכלו לתרגם את הקילומטרים שהם רצים לתרומה לקהילה.
הצלחת המירוץ, והעניין שהנושא מעורר בקרב העמיתים, הובילו את “חֶבֶר“ להשיק בשנה החולפת את “פלוס לחיים“ – קטגוריה המציעה סל מוצרים מתחומי הבריאות, הספורט והתזונה.


העמקת הקשר האישי
ב-2014 השיק “חֶבֶר“ את “שלבים בחיים“, פרויקט מיוחד שנועד להדק את הקשר עם העמיתים עוד יותר. בכל אירוע משמעותי בחייו של העמית: חתונה, לידה או יום הולדת, הוא זוכה לתשומת לב מיוחדת מ“חֶבֶר“ במגוון הטבות אישיות.


תוצאות המהלך
ממחקרים שוטפים שמועדון “חֶבֶר“ עורך עולה, כי המועדון הצליח לבדל עצמו ממועדוני הנחות אחרים ולהדק את הקשר עם עמיתיו. עוד עולה ממחקרים אלה, כי “חֶבֶר“ שומר בהצלחה על מיצובו הגבוה כמועדון הצרכנות המוביל בישראל, וכי הוא נהנה משיאי שביעות רצון מצד העמיתים, מאז החל מהלך המיתוג מחדש.
ואולם מעבר לנתונים החיוביים העולים מהסקרים, “חֶבֶר“ גאה בערכים שעיצבו את המוטו הארגוני שלו: מקצוענות, משפחתיות וגאוות יחידה, אמינות ואיכות, מובילות ועוצמה, יוזמה וחדשנות, שירות מכל הלב ואחריות תאגידית.

החדשנות של חבר. עכשיו גם חינוך לצרכנות פיננסית
החדשנות של חבר. עכשיו גם חינוך לצרכנות פיננסית



דברים שלא ידעת על
 “חֶבֶר“
  • “חֶבֶר“ הוא מועדון הצרכנות המועדף בישראל, לפי סקר “הגל החדש“.
  • הסלוגן הראשון של “חֶבֶר“ היה: “טוב לי בחֶבֶר“.
  • “חֶבֶר“ מציע לעמיתיו את מגוון השירותים הרחב ביותר, ברוב תחומי החיים.
  • יותר מ-80% מהעמיתים משתמשים בשירותי “חֶבֶר“ באופן קבוע.
  • פעילויות “חֶבֶר“ לעמיתיו מתקיימות ממטולה ועד אילת.
  • “חֶבֶר“ הוא מועדון הצרכנות היחיד בישראל, שבו החברים הם “עמיתים“ ולא “לקוחות“.


אבני דרך בחייו של “חֶבֶר“:
1963 - בצה“ל מקימים עמותה, כדי להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע.
1988 - ההטבות מתרחבות אל תרבות הפנאי.
1993 - נוסדה החברה הבת:“מועדון חֶבֶר צרכנות“, הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון.
2000 - הארגון מקבל, באופן רשמי, את השם “חֶבֶר“.
2012 - “חֶבֶר“ עובר מיתוג מחדש ומרחיב את קטגוריית הפיננסים.
2013 - השקת מירוץ “חֶבֶר“.
2014 - השקת “שלבים בחיים“, פרויקט מיוחד להידוק הקשר עם העמיתים, בכל שלב בחיים.
2015 - השקת “פלוס לחיים“, קטגוריה חדשה המעודדת אורח חיים בריא.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים