הכל נשאר במשפחה


כחלק מאסטרטגיית המשפחה של דיסקונט, יצא הבנק במהלך של חיבור והקשבה למשפחות ישראליות. מתוך התובנות שעלו במפגשים אלה, פיתח הבנק מוצרים ושירותים חדשים. בתוך כך, השיק דיסקונט שפה פרסומית חדשה, המציבה משפחות אמיתיות במרכז הבמה


פורסם: 15.11.2015 18:00




בנק דיסקונט, שבימים אלה מציין 80 שנה, נוסד ב-1935 על ידי משפחות רקנאטי, קרסו ואחרות. כיום, מפעיל הבנק 137 סניפים, הפרוסים ברחבי הארץ. מיומו הראשון, החזון של דיסקונט היה להיות בנק המציע בנקאות אנושית ומקצועית, המבוססת על הקשבה והבנה של צרכי הלקוח ועל יצירת פתרונות בהירים, המותאמים לשביעות רצון הלקוח. היחס האישי והאווירה המשפחתית מאפיינים את הבנק עד היום.
ב-1949 התרחבה פעילות הבנק לחו“ל, עם פתיחת הסניף הראשון בניו יורק.
ב-1981 נפתח ה-call center הראשון בישראל עם הקמת הטלבנק.
ב-2006 עבר הבנק מיתוג מחדש, שבמסגרתו שונה הלוגו לצבע ירוק רענן בפונט מעוגל, עם קו חיוך מתחתיו.
ב-2010 השיק הבנק את “מפתח דיסקונט“ – תפיסה חדשה בעולם הבנקאי, המשלבת כרטיס אשראי, תוכנית חיסכון ומגוון גדול של הטבות.
ב-2013 הושקה התוכנית המיוחדת “דיסקונט למשפחה“, המקנה ערך מוסף לבני המשפחה.

משפחת בן יוסף מרמת הגולן
משפחת בן יוסף מרמת הגולן


הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות גוברת התחרות בין הבנקים על משקי הבית והעסקים הקטנים, ומשאבים רבים מושקעים בפרסום ובשיווק – במטרה למשוך לקוחות חדשים ולהעביר פעילות בנקאית בין הבנקים. ואולם, מאחר שהצרכנים אינם מוצאים בידול משמעותי בין הבנקים, מטרה זאת מושגת באופן חלקי בלבד.


האתגר השיווקי
לאור הסביבה התחרותית, האתגר המרכזי של דיסקונט היה להציג הצעת ערך ותפיסת עולם מבודלות וממוקדות, שיבטיחו ללקוחות הקיימים ערכים מוספים, התומכים בהתנהלות הפיננסית שלהם – ובו בזמן ימשכו לקוחות של בנקים אחרים להעביר את פעילותם הפיננסית לדיסקונט.

משפחת מנשה מקיבוץ אפק
משפחת מנשה מקיבוץ אפק


תוכנית המשפחה של דיסקונט
במהלך השנים, המיקוד התפעולי-שיווקי של דיסקונט היה במתן יחס אישי ללקוחות. עם זאת, נמצא כי מיקוד זה לא היה מבודל ובולט דיו בסביבה התחרותית של שוק הבנקאות בישראל.
לאחר סדרה ארוכה של מחקרי שוק וקבוצות מיקוד שערך הבנק, הגיעו בדיסקונט לתובנה כי התשובה לבידול נמצאת במשפחה הגרעינית. בדיסקונט הבינו, כי המשפחה הישראלית היא מקור לחום, לשמחה, לאושר ולפעמים גם לדאגה ולחרדות, וכי ה“חוט הפיננסי“ שזור בחיי המשפחה לאורך כל השנים.

בשנת 2013 השיק דיסקונט את התוכנית הבנקאית היחידה בישראל המקנה ערך מוסף והטבות פיננסיות לבני משפחה, המנהלים את חשבונותיהם בבנק דיסקונט.
כדי ליצוק תוכן וערך אמיתי למהלך השיק דיסקונט מגוון רחב של מוצרים מותאמים למשפחות, המעצימים את “כוחם“ של בני המשפחה, כדוגמת:
פלוס משפחתי. כאשר החשבון של אחד מבני המשפחה החברים בתוכנית נמצא ביתרה שלילית (“מינוס“), אך חשבון של בן משפחה אחר נמצא ביתרה חיובית (“פלוס“), בן המשפחה הנמצא במינוס לא ישלם (או ישלם פחות) ריבית על האוברדרפט בחשבון. וכל זאת, כאשר קיזוז ריבית האוברדרפט מתבצע מאחורי הקלעים ובאופן אוטומטי.
העברות כספים ללא עמלה. תוכנית המשפחה של דיסקונט מאפשרת לחברים בתא המשפחתי בדיסקונט לבצע ביניהם העברות כספים בשקלים, הפטורות מעמלה.

חיסכון להשכלה גבוהה. כחלק מתוכנית המשפחה השיק הבנק תוכנית חיסכון מיוחדת, שבמסגרתה יכולים ההורים לחסוך סכום חודשי עבור חינוך גבוה לילדיהם. לאחר 15 שנה של חיסכון יוסיף הבנק לחיסכון ההורים מענק מיוחד בסכום השווה לשנת הפקדות שלמה.
דלקן משפחתי. דיסקונט מאפשר ללקוחותיו להתקין, ללא תשלום, דלקן ברכב, לתדלוק מוזל בתחנות סונול, וללא צורך בשימוש באמצעי תשלום בזמן התדלוק – בדיוק כפי שנהוג בגופים גדולים ובציי רכב של חברות מסחריות.

משפחת כהן מקיבוץ מעברות
משפחת כהן מקיבוץ מעברות


שמים את המשפחה במרכז
כחלק מאסטרטגיית המשפחה רואיינו בשנה החולפת על ידי דיסקונט משפחות מכל חלקי הארץ, במטרה לשפר את הבנת הצרכים שלהן וללמוד אילו שירותים בנקאיים יכולים לסייע להן.
על בסיס השיחות עם המשפחות וההקשבה לצרכיהן המיוחדים השיק דיסקונט שורה של מוצרים ושירותים בנקאיים, המכוונים לענות על הצרכים האותנטיים של הלקוחות.
כך למשל, מתוך ההבנה כי אמהות רבות רוצות להמשיך את חופשת הלידה מעבר לשלושת החודשים, שלהם הן זכאיות בחוק, מוצעת להן “הלוואת חופשת לידה“. ההלוואה מאפשרת ליולדת להמשיך את חופשת הלידה בבית – ולהחזיר את ההלוואה רק לאחר החזרה למעגל העבודה.
מוצר נוסף שקודם במסגרת המהלך, הוא הלוואה מיוחדת לבעלי מקצועות חופשיים, שזה עתה נכנסו לשוק העבודה ומשכורתם עדיין נמוכה, אך בעתיד הם צפויים לתגמול גדול יותר.

כמו כן פותח מפתח משפחתי – כרטיס אשראי ייחודי, המעניק לחברים בתוכנית המשפחה הנחות נוספות מעבר להנחות שמהן נהנים כלל מחזיקי מפתח דיסקונט, במגוון מוצרים ושירותים למשפחה. קבלת ההטבות פשוטה ואוטומטית, מבלי שנדרש ממקבלי ההנחה לעשות דבר.


השקת שפה תקשורתית חדשה
בהמשך לאסטרטגיית המשפחה, שיזם דיסקונט לפני כשנתיים, השיק הבנק בשנה החולפת גם שפה תקשורתית חדשה. אם בכל השנים האחרונות ליוו בהצלחה את פרסומי הבנק איש הטלוויזיה מודי בר-און והקומיקאי ישראל קטורזה, במרכזה של השפה החדשה עומדות משפחות ישראליות אותנטיות – כפי שהן: בלי תסריט וללא תפאורה.
עשרות המשפחות הראשונות, שנבחרו לעמוד במרכז הקמפיין, מייצגות את הפסיפס של החברה הישראלית: חילוניים, דתיים, אשכנזים, ספרדים, ערבים, דרוזים, חד-הוריים ואחרים.

לצורך הפקת הקמפיין בוצעה עבודת שטח לאורכה ולרוחבה של המדינה, ובסופה נבחרו המשפחות המשתתפות. לכל אחת מהמשפחות שנבחרו ניתנה מצלמה, והן התבקשו לתעד את עצמן בחיי היומיום. חומרי הגלם, שבהם שולבו גם צילומי השלמה מקצועיים, נערכו לעשרות סרטונים קצרים, המאפשרים לצופים לחוות את חיי היומיום של כל אחת מהמשפחות – החל ברגעים הקטנים, דרך הקשיים ועד לשמחות ולרגעי האושר.
במקביל יצר הבנק פלטפורמה מקוונת תחת השם “משפחות מהחיים“. בפלטפורמה זו מוזמנים גם צרכנים אחרים להעלות תמונות ותכנים של משפחות מהחיים ולענות על סקרים, שבהם משתמש הבנק כדי ללמוד על הלך הרוח הכללי ועל הצרכים המיוחדים של לקוחותיו.
הבנק מתכוון להרחיב את הדיאלוג ולכלול בו משפחות נוספות ומאפיינים אחרים כדי לאתר צרכים חדשים, ובהתאמה להמשיך להציע מוצרים ושירותים שיספקו מענה כלכלי למשפחות בישראל.

משפחת טגניה מיבנה
משפחת טגניה מיבנה



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
דיסקונט
  • מקור שמו של הבנק הוא “בנקה די סקונטו“. סקונטו פירושו “ניכיון“ באיטלקית.
  • בזמן שלטון המנדט, בנק דיסקונט התפרסם בכך שנתן הלוואות בתנאים נוחים לתושבי ארץ ישראל.
  • דיסקונט היה הבנק הממוחשב הראשון בישראל, כבר בתחילת שנות ה-60.
  • לאורך השנים, אמנים רבים השתתפו בפרסומות לדיסקונט ובהם שייקה אופיר, אריק איינשטיין, אורי זוהר, דני סנדרסון, ליא קניג ואחרים.
  • דיסקונט הקים בתל אביב את מוזיאון הרצלילינבלום, המשמר ומציג את ההיסטוריה של ענף הבנקאות בישראל.

אבני דרך בחייו של דיסקונט:
1935 - בנק דיסקונט לישראל פותח את שעריו.
1949 - הפעילות מתרחבת: סניף ראשון נפתח בניו יורק.
1973 - הצבת מכשירי דיסקונטומט למשיכת כספים.
1981 - נפתח טלבנק - ה-call center הראשון בישראל.
2001 - פתיחת סניף לונדון; פתיחת שלוחה בשווייץ.
2005 - פרסום דו“ח חברתי ראשון; מיתוג מחדש לקבוצת דיסקונט.
2010 - השקת “מפתח דיסקונט“, המבוסס על תפיסה חדשה בעולם הבנקאות.
2015 - השקה של שפה תקשורתית חדשה ושל פרויקט “משפחות מהחיים“.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים